Stallägare och stalltjejer..

Jag instämmer med de andra - flytta! 25 minuters resväg tycker inte jag är särskilt mycket, jag har haft både 10 min och 70 minuters resväg till stallet och det är faktiskt inget jag brytt mig särskilt mycket om. Det viktigaste är att du och din häst trivs. Med dina ambitioner skulle jag dessutom flytta till tränaren (om gården och boxgrannarna känns okej), det är guldvärt att kunna få råd även på stallbacksnivå.

Håller tummarna för att du hittar stallet med stort S, det gjorde jag och hade de bästa häståren i mitt liv.
 
Tack för alla era fina svar! Jag har varit hos tränaren och tittat på anläggningen, den ser riktigt fin ut och min lilla Amadeus kommer nog att trivas där bland alla hästkompisar.
När jag sade upp stallplatsen blev tjejerna i stallet enormt chockade och frågade varför jag skulle flytta.
Men inte fick dom någon svar på det inte ;)

I morse när jag lastade in Amadeus i min lilla hästbuss stod 2 av tjejerna som skulle sköta utsläppen vid stalldörren och tittade på.
Jag hörde dom säga "har hon ens med sig en kniv om hon skulle behöva skära upp grimman?"
Då tog jag upp kniven ur min väska och skrek "HÄR HAR JAG EN KNIV".
De tittade på mig och försökte säga någonting tillbaka, men då satte jag mig i hästbussen och körde iväg :D
Nu har jag precis släppt ut Amadeus i hagen bredvid sina nya hästkompisar. Han har börjat nosa lite på ett av stona, min lilla tjejtjusare till häst :D

Hejja dig! Lycka till i det nya stallet!
 
Om du trivs bra i tränarens stall tycker jag definitivt att du ska flytta din häst dit. Om både du och hästen trivs i stallet så blir det bäst för er!:bump: Sedan tycker jag att du ska ta ett rejält snack med den där stallägaren ;)
 
Tack för alla era fina svar! Jag har varit hos tränaren och tittat på anläggningen, den ser riktigt fin ut och min lilla Amadeus kommer nog att trivas där bland alla hästkompisar.
När jag sade upp stallplatsen blev tjejerna i stallet enormt chockade och frågade varför jag skulle flytta.
Men inte fick dom någon svar på det inte ;)

I morse när jag lastade in Amadeus i min lilla hästbuss stod 2 av tjejerna som skulle sköta utsläppen vid stalldörren och tittade på.
Jag hörde dom säga "har hon ens med sig en kniv om hon skulle behöva skära upp grimman?"
Då tog jag upp kniven ur min väska och skrek "HÄR HAR JAG EN KNIV".
De tittade på mig och försökte säga någonting tillbaka, men då satte jag mig i hästbussen och körde iväg :D
Nu har jag precis släppt ut Amadeus i hagen bredvid sina nya hästkompisar. Han har börjat nosa lite på ett av stona, min lilla tjejtjusare till häst :D
Åhh, så roligt för dig! Hoppas att du får det bra i det nya stallet!! :banana:
 
Tack för alla era fina svar! Jag har varit hos tränaren och tittat på anläggningen, den ser riktigt fin ut och min lilla Amadeus kommer nog att trivas där bland alla hästkompisar.
När jag sade upp stallplatsen blev tjejerna i stallet enormt chockade och frågade varför jag skulle flytta.
Men inte fick dom någon svar på det inte
;)

I morse när jag lastade in Amadeus i min lilla hästbuss stod 2 av tjejerna som skulle sköta utsläppen vid stalldörren och tittade på.
Jag hörde dom säga "har hon ens med sig en kniv om hon skulle behöva skära upp grimman?"
Då tog jag upp kniven ur min väska och skrek "HÄR HAR JAG EN KNIV".
De tittade på mig och försökte säga någonting tillbaka, men då satte jag mig i hästbussen och körde iväg :D
Nu har jag precis släppt ut Amadeus i hagen bredvid sina nya hästkompisar. Han har börjat nosa lite på ett av stona, min lilla tjejtjusare till häst :D

Om jag var du så skulle jag ha förklarat, iallafall för stallägaren, varför du flyttar. Kanske dom lär sig nått och skärper sig men framför allt så kan det va skönt för dig att säga vad du tycker.

Men grattis till flytten! :banana:
 
Om jag var du så skulle jag ha förklarat, iallafall för stallägaren, varför du flyttar. Kanske dom lär sig nått och skärper sig men framför allt så kan det va skönt för dig att säga vad du tycker.

Men grattis till flytten! :banana:
Det där tänkte jag också, att det vore rätt fint om TS moget och sansat förklarar för hästägaren varför hon flyttar. Det gör mig skogstokig att läsa om sådana här fall, och om så bara en vidrig människa som denna stallägaren får höra rakt ut att hennes beteende inte är okej och hur det får folk att må kanske det kan förändra lite. Jag har dock full förståelse för om du inte orkar @tundra, och grattis till vad som låter som en perfekt ny stallplats!
 
Om jag var du så skulle jag ha förklarat, iallafall för stallägaren, varför du flyttar. Kanske dom lär sig nått och skärper sig men framför allt så kan det va skönt för dig att säga vad du tycker.

Men grattis till flytten! :banana:
Det där tänkte jag också, att det vore rätt fint om TS moget och sansat förklarar för hästägaren varför hon flyttar. Det gör mig skogstokig att läsa om sådana här fall, och om så bara en vidrig människa som denna stallägaren får höra rakt ut att hennes beteende inte är okej och hur det får folk att må kanske det kan förändra lite. Jag har dock full förståelse för om du inte orkar @tundra, och grattis till vad som låter som en perfekt ny stallplats!
Varför är det viktigt?

TS flyttar för att kunna få bättre träningsmöjligheter medan sin fina häst.
 
Varför är det viktigt?

TS flyttar för att kunna få bättre träningsmöjligheter medan sin fina häst.
För att citera mitt inlägg ovan: "Det gör mig skogstokig att läsa om sådana här fall, och om så bara en vidrig människa som denna stallägaren får höra rakt ut att hennes beteende inte är okej och hur det får folk att må kanske det kan förändra lite."

Jag tänker alltså att stallägaren borde få veta att hon betett sig illa och hur mycket detta har påverkat TS, med förhoppningen att hon kanske börjar reflektera lite över sitt eget beteende och inse att det hon och hennes stalltjejer håller på med inte är okej. Om ingen någonsin berättar för dem att det de gör är fel så lär de fortsätta som vanligt, och då är det bara en tidsfråga innan de hittar någon ny att hacka på och förstöra för.
 
För att citera mitt inlägg ovan: "Det gör mig skogstokig att läsa om sådana här fall, och om så bara en vidrig människa som denna stallägaren får höra rakt ut att hennes beteende inte är okej och hur det får folk att må kanske det kan förändra lite."

Jag tänker alltså att stallägaren borde få veta att hon betett sig illa och hur mycket detta har påverkat TS, med förhoppningen att hon kanske börjar reflektera lite över sitt eget beteende och inse att det hon och hennes stalltjejer håller på med inte är okej. Om ingen någonsin berättar för dem att det de gör är fel så lär de fortsätta som vanligt, och då är det bara en tidsfråga innan de hittar någon ny att hacka på och förstöra för.
Min erfarenhet är att det intr spelar någon roll. Håller man inte med den här sortens människor är det i deras synvinkel för att man är dum i huvudet och inte fattar bättre för DE vet ju bäst. Säga ifrån = "men du, du hade väl kunnat säga något tidigare? Inte behöver du flytta för en SÅN sak, det var ju ingenting?" Medan man bara EH JO JAG BEHÖVER DET FÖR NI SUGER UT ALL MIN ENERGI ERA $<||%# men det säger man inte utan tackar för sig och ser fram emot sin nya, positiva stallmiljö utan någon som klankar ner på en dagligen.
 
För att citera mitt inlägg ovan: "Det gör mig skogstokig att läsa om sådana här fall, och om så bara en vidrig människa som denna stallägaren får höra rakt ut att hennes beteende inte är okej och hur det får folk att må kanske det kan förändra lite."

Jag tänker alltså att stallägaren borde få veta att hon betett sig illa och hur mycket detta har påverkat TS, med förhoppningen att hon kanske börjar reflektera lite över sitt eget beteende och inse att det hon och hennes stalltjejer håller på med inte är okej. Om ingen någonsin berättar för dem att det de gör är fel så lär de fortsätta som vanligt, och då är det bara en tidsfråga innan de hittar någon ny att hacka på och förstöra för.
Min erfarenhet är att det intr spelar någon roll. Håller man inte med den här sortens människor är det i deras synvinkel för att man är dum i huvudet och inte fattar bättre för DE vet ju bäst. Säga ifrån = "men du, du hade väl kunnat säga något tidigare? Inte behöver du flytta för en SÅN sak, det var ju ingenting?" Medan man bara EH JO JAG BEHÖVER DET FÖR NI SUGER UT ALL MIN ENERGI ERA $<||%# men det säger man inte utan tackar för sig och ser fram emot sin nya, positiva stallmiljö utan någon som klankar ner på en dagligen.

De anser inte att de gör fel = ingrt kommer ändras av att ngn vars åsikter de inte ens respekterar säger ifrån
 
Flytta!! Jag har 20-25min resväg till stallet men vad spelar det för roll när jag (och hästen) trivs som fisken i vattnet? Det är värt varenda minut i bilen! :)
 
För att citera mitt inlägg ovan: "Det gör mig skogstokig att läsa om sådana här fall, och om så bara en vidrig människa som denna stallägaren får höra rakt ut att hennes beteende inte är okej och hur det får folk att må kanske det kan förändra lite."

Jag tänker alltså att stallägaren borde få veta att hon betett sig illa och hur mycket detta har påverkat TS, med förhoppningen att hon kanske börjar reflektera lite över sitt eget beteende och inse att det hon och hennes stalltjejer håller på med inte är okej. Om ingen någonsin berättar för dem att det de gör är fel så lär de fortsätta som vanligt, och då är det bara en tidsfråga innan de hittar någon ny att hacka på och förstöra för.
Bli inte arg utan fundera lite på vad jag skriver.Naturligtvis behöver du inte hålla med. Jag tycker bara du fortsätter stallkonflikten, genom att inte låta den avslutas utan måste dra situationen ett varv till. En egenskap som jag upplever vid stallkonflikten är att de avslutas aldrig, konflikten ältas varv efter varv efter varv. Jättejobbigt.
 
Min erfarenhet är att det intr spelar någon roll. Håller man inte med den här sortens människor är det i deras synvinkel för att man är dum i huvudet och inte fattar bättre för DE vet ju bäst. Säga ifrån = "men du, du hade väl kunnat säga något tidigare? Inte behöver du flytta för en SÅN sak, det var ju ingenting?" Medan man bara EH JO JAG BEHÖVER DET FÖR NI SUGER UT ALL MIN ENERGI ERA $<||%# men det säger man inte utan tackar för sig och ser fram emot sin nya, positiva stallmiljö utan någon som klankar ner på en dagligen.

De anser inte att de gör fel = ingrt kommer ändras av att ngn vars åsikter de inte ens respekterar säger ifrån
Håller med. Min erfarenhet också.
 
För att citera mitt inlägg ovan: "Det gör mig skogstokig att läsa om sådana här fall, och om så bara en vidrig människa som denna stallägaren får höra rakt ut att hennes beteende inte är okej och hur det får folk att må kanske det kan förändra lite."

Jag tänker alltså att stallägaren borde få veta att hon betett sig illa och hur mycket detta har påverkat TS, med förhoppningen att hon kanske börjar reflektera lite över sitt eget beteende och inse att det hon och hennes stalltjejer håller på med inte är okej. Om ingen någonsin berättar för dem att det de gör är fel så lär de fortsätta som vanligt, och då är det bara en tidsfråga innan de hittar någon ny att hacka på och förstöra för.
Kommande hyresgäster får säkert höra om att någon flyttat. Det brukar inte vara hemligt. Det är inte säkert att situationen blir samma för kommande hyresgäster. De får bilda sig en egen uppfattning.
 
Bli inte arg utan fundera lite på vad jag skriver.Naturligtvis behöver du inte hålla med. Jag tycker bara du fortsätter stallkonflikten, genom att inte låta den avslutas utan måste dra situationen ett varv till. En egenskap som jag upplever vid stallkonflikten är att de avslutas aldrig, konflikten ältas varv efter varv efter varv. Jättejobbigt.

Kommande hyresgäster får säkert höra om att någon flyttat. Det brukar inte vara hemligt. Det är inte säkert att situationen blir samma för kommande hyresgäster. De får bilda sig en egen uppfattning.

Jag är inte ett dugg arg! :) Dock tycker jag inte att en ärlig, rak förklaring till flytten vore att fortsätta konflikten eller att dra den ett varv till. Som jag förstår det har det faktiskt inte ens varit en konflikt, utan TS har lidit i tystnad tills hon nu mer eller mindre känt sig tvungen att flytta. Stallägaren och stalltjejerna har alltså inte en aning om att det är deras vidriga beteende som orsakat detta, och det är det jag blir lite frustrerad över.

Folk som beter sig illa borde få veta det - de borde få en rak, mogen och civiliserad förklaring till varför deras beteende inte är okej och hur det påverkar andra människor. Jag säger inte att det kommer att ändra något - stallägaren och stalltjejerna kommer förmodligen inte att erkänna att de agerat fel och de kanske inte ändrar sitt beteende - men de kanske tar sig en liten funderare och reflekterar över sig själva lite grann i alla fall. Risken att en ny person drabbas och mår dåligt blir då i alla fall lite mindre. Annars lär de fortsätta som vanligt och då är i alla fall min uppfattning att det bara är en tidsfråga innan en ny person drabbas, blir hackkyckling och mår dåligt.

Angående det här med att nya hyresgäster ska få bilda sig en egen uppfattning förstår jag inte riktigt hur du menar? Det är ju klart att de får det, varken TS eller stallmänniskorna lär ju sprida den här historien utan det blir självklart upp till nästa person att hantera saker som den vill.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 502
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
613
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
636
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp