Stallfärg

Lumos_Nox

Trådstartare
Stallet skurat och nästa vecka är det dags för målning.

Blivit tipsad om kalkfärg till väggar och boxar, någon som har erfarenhet av det? Fungerar det med färgspruta?

Tar gärna tips om märke eller annan sort om ni har. 😊
 
Stallet skurat och nästa vecka är det dags för målning.

Blivit tipsad om kalkfärg till väggar och boxar, någon som har erfarenhet av det? Fungerar det med färgspruta?

Tar gärna tips om märke eller annan sort om ni har. 😊
Jag har kalkat ett stall. Jag tror det är väldigt svårt med spruta, eftersom det är för stora kalkpartiklar i, men jag blandade i en stor murarbalja och drog på väggarna med en bred mjuk sopkvast. Det funkade jättebra. Med kalk krävs det många strykningar, kalken ska vara tunt blandad. Jag har även målat med silikatfärg, både med spruta, pensel och roller. Även den har partiklar och man får vara noga med spädningen. Hittar man precis rätt går det bra med sprutan!
 
Stallet skurat och nästa vecka är det dags för målning.

Blivit tipsad om kalkfärg till väggar och boxar, någon som har erfarenhet av det? Fungerar det med färgspruta?

Tar gärna tips om märke eller annan sort om ni har. 😊
Rekommenderar silikatfärg 😊
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: mamman
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
318
Senast: VLMF
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp