Det stora problemet är väl att hon förstår det mesta lite långsamt? Ska man hålla på med någon annans hästar är min erfarenhet att man omgående, helst från första början, måste visa att man är problemfri, smidig och pålitlig. Att man kommer vara där som en arbetande skugga som inte skaver alls utan liksom bara smälter in.Ja det där med att förklara sin sjukdom är så svårt. För jag ser ju frisk ut när dom ser mig. Men jag är heltidssjukskriven och hon jobbar tex. Och när jag säger att jag bara orkar göra en sak per dag, tex åka och handla och därmed inte orkar med att vara social flera timmar i stallet så säger hon att det är samma för henne, en sak i taget.
Det går liksom inte in.
Är sån stor skillnad att vara själv och pyssla på i min takt på gården och med hästarna. Göra det jag orkar för stunden och dagen och vila när jag behöver det och framförallt inte prata med och hålla reda på andra människor.
Men det är ju svårt att få tom läkare att förstå.
Men här är det en person som fattar långsamt med hästar, fattar långsamt med det sociala, fattar långsamt med instruktioner - det funkar ju inte. Då får man betala för sig.