Stallhyra C-ponny

A

Ann Elisabeth

Jag har en gammal C-ponny som jag för några år sedan började "hyra" ut till en familj som hade en pojke som nyss börjat rida. Alternativet för mig var att sälja/ge bort ponnyn till ngn. Familjen var vid det laget endast intresserade att betala "löpande" kostnader och med viss höjning sedan dess ligger den nu på 700 kr per månad. Jag börjar nu inse att "löpande" (kraftfoder,hö,vitaminer, betfor, halm, och spån) kostnader blir mer än 700 (snarare 950). Men finns det någon som har räknar på övriga rörliga kostnader typ el, uppvärmning, reparation etc? Tilläggas bör att i hyran ingår tillgång till paddock och ridhus, sadel/träns, in/utsläpp stora hagar, nybyggt stall.

PS Första gången jag registrera ngt på Bukefalos, så jag vet inte om jag gjort rätt... :o
 
Sv: Stallhyra C-ponny

har du hästen hemma hos dig? 950 :- i månaden är ju inte så lite. Då har dom ju hästen på foder och har den uppstallad hos dig. Har jag förstått dig rätt?
 
Sv: Stallhyra C-ponny

Ock så lägger du till löpande utgifter såsom: Träckprov + ev maskmedel, grovfodernalays, skoning/verkning. Vem betalar för ev veterinär då ?
 
Sv: Stallhyra C-ponny

Familjen som hyr betalar själv för verkning/skoning samt ev veterinär.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 717
Senast: Zamira
·
Hästmänniskan Har hyrt ut stallplatser i ett par år nu, ochhar börjat fundera över vad jag tjänar på det. Och det blev inte många kronor det så lutar...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: kenneth
·
Foder & Strö Hej har en nordis bruk pojk på 11år som ligger på75-100 kilo övervikt säkert. Nu är det nog många som reagerar. Men hur f:devil: ska...
Svar
8
· Visningar
1 245
Senast: Eskita
·
Z
Hästmänniskan Jag håller på att flytta till en mindre stad i södra Småland med min familj och jag ska då ta med mig min häst, men jag har inte bestämt...
Svar
12
· Visningar
1 721
Senast: Robin1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp