Stalljacka

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fidelity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 4 489
F

Fidelity

Vad ska ni har för jackor i stallet och att rida i under hösten/vintern?

Sv: Stalljacka

I stallet brukar jag ha en urgammal fristadsjacka. När jag rider har jag en ny fristadsjacka, av varseltyp.

Höst: Kingslandväst eller ofodrad MH jacka

Vinter: Kyra Coaching Josh :love:

hösten: ofodrade Kingsland jacka och Sharpman, fleecefodrad gammal klubbjacka (vet ej märke)

vintern: JW jacka, använder även en gammal lång Everest jacka i stallet numera.

Har min Equipage vinterjacka.
Den är megatjock och varm, eventuellt en fleevejacka under.

Annars:
Kyra k regn och vindtät jacka
Klubbjacka på tävling
En tunnare höstjacka lite kortare modell
typ 5 fleecejackor.

Har alltid 3 jackor på mig på vintern. :D

OM jag hade haft häst i vinter hade jag haft på min min Kyra K jacka i stallet. Under den hade jag haft väst samt minst 2 tjocka tröjor att rida i.

Okej detta kan jag ha på mig när det är normalkallt:
underställströja, långärmadtröja, tjocktröja och tre jackor.

Jag har Hööks klubbjacka (den gamla modellen) har haft den i ca 2-3 år. Vår/sommar/höst och den är fortfarande som ny :)

en gammal fleece jacka... INTE praktiskt... ser mest ut som en höbal eller så har jag allt hästhår på mig... men de e ju ingen som ser mig så de får duga... :smirk:

En Kingston Short med fleecefoder (verkligen en superjacka, MYCKET prisvärd!!!:bow: ) och en CRW Storm som går ner lite över baken. Skönast när det blir riktigt kallt.:D

*kl*
Är JWjackan lagom tjock för att ha vinter? Eller fruser men ihjäl om man har den på vinter?

John Whitaker Snug Jacket
Mountain Horse Club Jacket
Jacson klubbjacka
Kyra K dunväst
o sen min gamla vardagsjacka, svart parkas m lurv på luvan..asgo

Jag lägger ner snuskpengar på mina stallkläder, för det är de kläderna som ska tåla både regn, sol och vem vet, kyla under samma dag. Vad jag har på mig på väg till bussen spelar mindre roll.

Jag har en soft-shell-jacka från Arc´tryx, som har hög andas- funktion, är vindtät, står emot en regnskur och som har ett tunnt fleecefoder.
Den jackan har jag nästan året om med fleecetröja när det blir kallare. Om det spöregnar så har jag en Gore-tex-jacka från samma ställe, som har en väldigt bra ventilation för att vara goretex.

När det blir snorkallt så har jag en dunjacka av superkvalié, som är 90-10 dun/fjäder. Den har jag under min Gore-tex-jacka.

Närmast kroppen har jag ett underställ om det är kallt.

Alla jackorna fyller verkligen sin funktion och speciellt Soft-shell-jackan skulle jag inte vilja vara utan. Enda haken är priset.

Till ridning under vintern är det bara reflexjackan som gäller. Jag syns kanonbra med den och den är varm och skön och dessutom regntät. Bästa jackan jag haft. (inte snyggaste) men skön och väldigt funktionell.

Har en John Whitaker Smug Jacket, jätteskön och håller värmen bra, otroligt bra kvalité, har haft min sen... 2002 tror jag och så fort den är nytvättad ser den ut som ny!
Ska köpa en HW jacka o väst, ska bara komma på vilken jacka det var :p
När det är som kallast har jag min gamla Everestjacka.

Jag frusen?? Neeejdå.

När det är riktigt kallt här i skåneland ( läs minusgrader) så har jag:
Underställs tröja och byxor.
Ridbyxor
långärmad tröja
tjocktröja
2-3 par stumpor
3 jackor
tjocka termoridbyxor
minst ett par vantar
halsduk
mössa
Jaa....vandrande michelingubbe med andra ord. :D

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
768
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Islaend
·
Utrustning Är jackorna i Top Reiter små i storlek?
Svar
3
· Visningar
175
Senast: Ajda
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 114
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka