Stallkamrat som tigger pengar och saker hela tiden

Veckans uppdatering!
I stallet började gnället omgående om hur hemskt det var med alla räkningar bla bla bla och jag lackade och började prata om hur hemskt jag minsann har det med mina räkningar och mina skulder (hittade på allt eftersom) och mina problem och VIPS så var hen tvungen att åka hem omedelbart!
 
Uppdatering: Nu ska ni får höra. Tydligen är det så här att snyltaren har sagt till stallchefen att JAG köra hen fram och tillbaks till o från stallet. Stallchefen frågade mig igår varför hen inte varit i stallet på flera dagar. Ingen aning sa jag. Och då fick jag veta detta. Gick inte in i några vidare diskussioner utan sa bara att det har jag aldrig gått med på, jag har jobbat hela veckan och under helgen så har jag andra planer. Stallchefen ringde snyltaren och frågade om hen tänkte komma till stallet idag. "Ja det beror på om (jag) kommer och hämtar mig" svarade hen. Stallchefen svarade då att det tror jag inte, för hon är här nu och ska åka bort över helgen. Då BRÖTS samtalet! Jag har blockerat människan, på obestämd tid....
 
Uppdatering: Nu ska ni får höra. Tydligen är det så här att snyltaren har sagt till stallchefen att JAG köra hen fram och tillbaks till o från stallet. Stallchefen frågade mig igår varför hen inte varit i stallet på flera dagar. Ingen aning sa jag. Och då fick jag veta detta. Gick inte in i några vidare diskussioner utan sa bara att det har jag aldrig gått med på, jag har jobbat hela veckan och under helgen så har jag andra planer. Stallchefen ringde snyltaren och frågade om hen tänkte komma till stallet idag. "Ja det beror på om (jag) kommer och hämtar mig" svarade hen. Stallchefen svarade då att det tror jag inte, för hon är här nu och ska åka bort över helgen. Då BRÖTS samtalet! Jag har blockerat människan, på obestämd tid....
Herregud så arg jag skulle ha blivit. (Jag blir sällan arg, men när jag blir det.....)

Det där verkar vara en människa som enbart tänker på sig själv och hittar på allt för att få hon *n vill.
Det behöver heller inte vara så att h*n har det dåligt ställt.
Min sambo hade en bekant som gjorde som denna person och som hade slut pengar, tiggde mat mm, men hade det gott ställt. Gick tex till gymnasiet efter att h*n gått ut skolan och åt gratis lunch, men till slut blev h*n påkommen ca 6 månader senare.

Undrar om de resonerar som så att "det är ditt fel som är så dum att du bli lurad"......?
Jag skulle ha sagt åt stallchefen att jag inte ska ha något med personen att göra och att de inte ska tro på någonting personen säger om mig,, tex vad jag ska ha sagt eller lovat..
 
Ok ni kommer antagligen inte tro mig men människan skröt om hur hon "fick loss 58.000" i augusti och NU ÄR ALLA PENGARNA BRÄNDA! Det var nån försäljning av nånting. I samband med det drällde det in nya grejer i sadelkammaren, nagelförlängning, fransförlängning mm. Nu är pengarna tydligen slut och vi är tillbaka till gnäll och tiggeri. Jag är dock helt immun nu. Jag lägger på, blockerar, börjar prata om min egen eländiga ekonomi eller nånting. Nu mer ser jag det här som en dokusåpa :D Hörde av stallchefen att hon försökt få uppskov på stallhyran :D
 
Ok ni kommer antagligen inte tro mig men människan skröt om hur hon "fick loss 58.000" i augusti och NU ÄR ALLA PENGARNA BRÄNDA! Det var nån försäljning av nånting. I samband med det drällde det in nya grejer i sadelkammaren, nagelförlängning, fransförlängning mm. Nu är pengarna tydligen slut och vi är tillbaka till gnäll och tiggeri. Jag är dock helt immun nu. Jag lägger på, blockerar, börjar prata om min egen eländiga ekonomi eller nånting. Nu mer ser jag det här som en dokusåpa :D Hörde av stallchefen att hon försökt få uppskov på stallhyran :D
Somliga lär sig aldrig men impulskontrollen verkar inte vara det bästa hos personen 😅
 

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Skriver under ett anonymt nick men nu till mitt lilla problem. Är det jag det är fel på eller är det så att jag har rätt? Om du...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 523
Senast: Ariadne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp