Tjoho, nu behöver min häst ett nytt stalltäcke. Jag har haft oturen att dels bli av med 4 stycken superfina som någon som flyttat ifrån oss plockat med sig och de tre jag har kvar är trasiga, riktigt trasiga.
Det han har på sig nu är ett Event Stable + tror jag de heter? 220 g, magplatta, snörade bogveck.
Tyvärr känns det väldigt tungt på honom, det är tungt att lägga på och så.
Han får lite skav, inte vanligt bogskav utan lite mer "småskav" av det nu sen jag klippte honom andra gången.
Dessutom är han inte enorm bred över bringan så ena kanten på täcket han harnu viker in sig, det är som en tjej som drar ner urringningen riktigt långt, if you know what I mean...
Det går inte heller att spänna in mer på snabbknäppena fram.
Så jag vill ha ett LÄTT stalltäcke, det behöver inte vara supertjock (skriver jag när det återigen är iiiiskallt med -14
) och helst inte vara superäckligt dyrt. Är hööks horsepower mirage okej? Jag vill inte köpa utetäcken ifrån dom men ett stalltäcke kan jag nog tänka mig... Iofs såg jag nu att det var varmare än det han har nu... ALLA stalltäcken verkar supertjocka numera!
Men som sagt; ett tunnt, lätt täcke, behöver inte vara mer än 200g, glatt insida och inte för stort i bogen, inte halvhals.
Tips?
Det han har på sig nu är ett Event Stable + tror jag de heter? 220 g, magplatta, snörade bogveck.
Tyvärr känns det väldigt tungt på honom, det är tungt att lägga på och så.
Han får lite skav, inte vanligt bogskav utan lite mer "småskav" av det nu sen jag klippte honom andra gången.
Dessutom är han inte enorm bred över bringan så ena kanten på täcket han harnu viker in sig, det är som en tjej som drar ner urringningen riktigt långt, if you know what I mean...
Så jag vill ha ett LÄTT stalltäcke, det behöver inte vara supertjock (skriver jag när det återigen är iiiiskallt med -14
Men som sagt; ett tunnt, lätt täcke, behöver inte vara mer än 200g, glatt insida och inte för stort i bogen, inte halvhals.
Tips?