Stalltäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 1 745
Sv: Stalltäcke

jag köpte mitt på Horselife i Upplands Väsby ca 1400 :- tror jag! men är inte Källquist återförsäljare av Pessoa oxå, eller är jag helt ute och cyklar?

haha jag har märkt det, inte så praktisk färg :p
å alla bajsfläckar gick inte bort i tvätten heller.. fan:mad:

så dom kostar runt 1200?
tycker det svart/guldiga är sjukt snyggt.
säger hon med fyra stalltäcken till en häst och använder bara ett...

jag köpte ett horsepower täcke på hööks till min dam.
Väldigt tjockt men det håller henne underbart varm och inga bogskav heller eftersom det bara är ett bogspänne som sitter väldigt högt upp.
Sätter endast på ett ofodrat regntäcke när hon går ut.

Jo jag kollade det! Det så ju faktiskt rätt bra ut. och billigt!

Jag tycker bogvecken fungerar om de är fästa tillräckligt högt och på rätt plats. Fast vissa är ju som bara en snärp som gör varken till eller från.

Men jag skulle gärna vilja ha ett med lite högre hals för att eliminera risken att det glider bakom manken. Jag förstår inte hur utetäckena kan passa så himla bra men stalltäcken är så svåra...:devil: görs de inte på samma sätt? Kanske att de är mindre styva....

Hööks har typ inga stalltäcken nu, eller de hade ett och det var jättetjockt! Det är ändå rätt varmt i stallet... så jag har hellre ett tunnare stalltäcke och ett tjockare utetäcke.

Mitt tips när det gäller stalltäcke är Shires. Kostar ca 270 kr på citygross/eko, sitter mycket bra, är inte alltför tjockt - kort sagt ett av mina bästa köp någonsin.

Svea Sverigetäcke har med andasfunktion och bogveck säljs på Timotej & Andersen. www.tahorseware.se tror de har rea på det just nu ok. de hade INGA kvar såg jag själv nu sorry!!!!

Senast ändrad av en moderator:

Ok hittade det täcket jag menade på www.ryttargarden.com Endast fyllt med 150g andasfunktion o bogveck och rea på det där! finns stl 135cm kvar men jag har upplevt dem generösa i stl. 300kr

om du vill ha ett billigt så verkar det som att Börjes termotäcke faktiskt håller ganska bra. bra passform oxå (har några i stallet).
själv har jag ett 220 g från event (det är dock lite stort i bogen, men det går ju att spänna in). Det är jättebra annars, köpt på henrikssons för 3 eller 400 (kommer inte ihåg vilket det va).
sen har jag ett 150 g från horseware rambo, det är kanonbra! mkt bra passform o snyggt. köpt på henrikssons det oxå. lite dyrare, kostar nog runt 700. de har även tjockare täcken.

jag är lite nyfiken på amigos täcken, ska tydligen va en lite billigare variant av rambo o rhino.

Breccia_ skrev:
bogveck är en myt, har inte träffat en enda häst som det funkar på.
köper du ett bra täcke där bogvecken sitter på rätt ställe så fungerar dom jättebra. Sitter vecken för långt bak så blir det däremot skav!

Liknande trådar

Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo... 2
Svar
29
· Visningar
3 182
Senast: Gabriol
·
Utrustning En stallkamrat har en STOR häst som är en riktigt fryslort. Problemet är att han (förutom att vara stor) är väldigt känslig över bogen...
Svar
10
· Visningar
1 461
Senast: Magica
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 108
Senast: lomuxx
·
Utrustning Tjoho, nu behöver min häst ett nytt stalltäcke. Jag har haft oturen att dels bli av med 4 stycken superfina som någon som flyttat ifrån... 2
Svar
31
· Visningar
2 640
Senast: Breccia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Fjärilar!
  • Dalmatiner