Stalltäcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fidelity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 901
F

Fidelity

Letar efter snygga stalltäcken.
Olika fodrade samt bra passform, några tips?

Sv: Stalltäcken

Amigo täckena är super! Billiga, jättebra passform och har glansigt innertyg. Finns i 150g o 300g. Rhino plus med helhals finns ju också, har inte det men tänkte nog skaffa nu när hästarna flyttat till ett kallare stall.

Horseware's Amigo, Rhino och Rambo är oslagbara.
Har själv ett gammalt Rambo Insulator 200g o ett Amigo Insulator 300 g, superkvalité!
ThreeHorses har fina stalläcken också, kostade ca 600kr och riktigt snyggt, fleecekant på kragen så att säga.
Annars finns ju Shires, inte spec. snygga men funktionsdugliga och prisvärda.

Jag har stalltäcken från bla Horseware, Shires, Jacson, Bucas, Alpha Horse..

Bäst kvalite och mest prisvärda är Shires. Horsewaretäcket (Rhino Wug Plus) är snyggt men gick sönder i halsen efter två nätter. :crazy: Alpha Horse är ganska snygga men inte så bra passform. Bucas likaså. Jacsons täcken är egt inte tillräckligt djupa för mina halvblod.

Ska köpa (har lagt undan) ett 400g mörkbrunt jättesnyggt täcke från Weatherbeeta (tror det är det Breccia menar, TH är grossist för Wb)! :d

Amigo och Rambo stalltäckena är bra men väldigt tråkiga.... Har bara fått in vanliga blåa, men tror Amigotäcket finns i "sommar-färgerna" också.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 402
Senast: Silje
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka