Stalltäcken!

H

Honey

Vad har ni för stalltäcke/pyjamas på era hästar som är rakade?
 
Beror lite på vädret = hur varmt det är men antingen ett ulltäcke för de lite varmare dagarna eller ett thermotäcke om det är kallt.
 
Fleecetäcke+Shires stalltäcke 260 g fyllning på min ena frusna ponny, bara Shires Stalltäcken på de andra två. Den gamla ponnyn är jättefrusen och går med yllefilt under täckena i hagen och vill ABSOLUT inte vara ute mer än 3 timmar, då kryper hon under staketen....
 
100g termotäcke så länge hin inte fryser. Märker jag att hon gör det lägger jag under ett ylletäcke också.
 
Ett 550grams täcke... om det är kallt annars kläder efter väder.. :cool:

//Anna
 
Om det är kallt ett lila(!) thermotäcke från domani, med anti-skav skydd...om det är varmt, ett fleecetäcke bara.
 
Brukar ha termotäcken, 200-350 g beroende på hur kallt det är ute (är kallare i stallet om det rä kallt ute). Bor i Norrland.
 
Horseware Rhino Wug Plus samt Horseware Underblanket Wug på gamlingen, Alpha Horse stalltäcke med tunnt thermo under om det är kallt på unghästen. Kallstall.
 
200 grams thermotäcke. Men tyvärr har hon inte "pyjamas" så ofta nu för det ingår inte täckesbyte i mitt nuvarande stall. Idag hade jag dock utsläppet så då fick hon sova i pyjamasen och när vi flyttar till nya stallet i april kommer vi byta täcken åt varandra (förmodligen) på mornarna, jätteskönt :bow:
 
Halvblodet har ett Jacson 300 gr stalltäcke.

Ponnyn sover naken. :o
 
Thermotäcke för tillfället. Sen får dom stå ca en timme med svettäcke + fleece efter att jag ridit (om jag inte bara har varit ute och skrittat eller något).
 
Har samma täcke som ute. Dvs vintertäcke 300 g nu.
Hon har 3 termotäcken oxå som används nattetid men för tillfället har hon utetäcket även inne.

Termotäckena är:
blått 150 grams från Horseware
blått 300 grams nåt engelskt
blå/vitt-rutigt 400 grams (tror jag) från Rhino
 
mina har samma täcke ute och inne och det är rambo wug och shires stormbreaker.
 
min pålle har ett 300g kimberley thermotäcke på natten och shires 300g ute. men då är han rakad oxå. om det är kallare får han fler täcken, men vi bor söderut. :cool:
 
har då nie stalltäcken o välja på :angel: men nu står hon med ett rutit thermotäcke. annars ylletäcke.
 

Liknande trådar

Utrustning Igår tog jag fram hästarnas stalltäcken. De har förvarats i en Ullaredstrunk i ett kallförråd. Tyvärr var de fulla med vitt mögel...
Svar
1
· Visningar
479
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
447
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har en SWB med brett ansatt hals och bred/djup bål. Hon har Rambo i det mesta ute men kan även klämmas in i Amigo när det krisar...
2
Svar
24
· Visningar
1 346
Senast: Corax
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 406
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp