Stamforskningsforum

Denna tråd handlade i början om att få ett 'stamforskningsforum', men nu är ni inne på att dela upp Avelsforumet!!?

Det finns en gammal tråd just för den uppdelningen, vi kan ju inte 'prata' om samma sakfråga i två trådar!

Jag ger upp nu!!!
 
Jag har försökt hålla igång den tråden också, men gett upp... :crazy:
Jag vill i allafall ha ett forum där vi kan diskutera och utbyta härstamningsuppgifter oavsett om det handlar om hingstar eller ston. Tycker dock att det skall vara skilt från övriga avelsfrågor, om tex brunst och fölning.

Hlsn Helena
 
på "om bukefalos" forumet kan man skriva utan att vara inloggad.
 
Instämmer till fullo. Jag kan inte låta bli att få känslan av att vi stamtokiga inte får vara med: Att vi är på god väg att bli utmanövrerade. Jag undrar bara varför?????

Det är lite trist att Bukefalos driva av en privatperson. Han kan göra precis vad han har lust med på sin hemsida. Det är bättre i Danmark. Nu vet jag inte exakt vad för organisation som driver den hemsidan (Heste-Nettet), men där får i alla fall alla vara med samt man får fråga om både ston och hingstar. Lite lustigt att kalla information om ston för att det inte finns något allmänt intresse. Hur vet dom det? Har någon klagat? :confused: Varför kommer inte moderatorena med en något mera konkret anledning till att stamforskning inte får vara en egen tråd. Flera av trådarna har ju upplevts som att de blivit sämre, (inte bara avel). Vad är syftet? Att tråka ut oss som de inte vill ha med på Bukefalos, eller?? Det är faktiskt så jag känner.


Åsa
 
Som nyintresserad av stamforskning så hakar jag på. Får ni inte vara med på Avel, så är det definitivt dags för er att få ett eget forum. :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
173
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Vad gör man då hur orkar man? Kan inte berätta vad som har hänt i detalj då det involverar en person som inte är aktiv här och jag inte...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 726
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 856
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp