Stamfråga fullblod

Sv: Stamfråga fullblod

Pennekamp åringar är dessutom extremt snälla att ha och göra mig! :angel: Iaf om man jämför med Be my Chief som vi har haft tre på raken innan... Haha då är Pennekamp och Itsabrahma underbara! :D

Då vet vi vad vi ska titta efter! Pennekamp! Har också ridit, åtminstone en, jättego Itsabrahma men dom börjar väl ta slut. Dom är nog ganska sköra också.

Har undvikit BMC's också. Dom är alldeles för stora för min smak!

:devil:
 
Sv: Stamfråga fullblod

Har faktiskt lite funderingar att åka till Itsabrahma med mitt avelssto just för att jag gillar dessa hästar. har en liten rackare hemma som skenar på träning men tyvärr inte i löpen:crazy:
Har en kompis med en pennekampavkomma som hon är mycket nöjd med. Undras om det finns några till salu ?
 
Sv: Stamfråga fullblod

Då vet vi vad vi ska titta efter! Pennekamp! Har också ridit, åtminstone en, jättego Itsabrahma men dom börjar väl ta slut. Dom är nog ganska sköra också.

Har undvikit BMC's också. Dom är alldeles för stora för min smak!

:devil:

Mitt åringssto efter Pennekamp är den snällaste i världen! Hon är jättemysig. :bump: :love: :d
 
Sv: Stamfråga fullblod

Jo han har verkligen varit totalt okomplicerad med allt, inridningen har gått som på räls.

Itsabrahma med det mindre passande namnet Big Size :smirk: var också genomsnäll, men han är betydligt mesigare än Springpågen efter Pennekamp! Big Size är tre i år men har fått tagit det rätt lugnt, någon skörhet har vi dock defnitivt inte funnit än trots att han fick gå med de äldre som tvååring eftersom vi bara hade en tvååring ifjor.

Stora BMC, eh nej det menar du inte! :angel: :p
 
Sv: Stamfråga fullblod

Kod:
Haha magic_spell här på buke har en häst efter Diaghlyphard, en efter Duty Time och en efter Inchory! (och en efter red rainbow)

Men hon är glad ändå!

Duty Time, Inchrory och Red Rainbow, då fattas det bara en Informant för att göra samlingen komplett!:devil:




Jag har en efter Informant, och det är jag överlycklig för!
Han är 2,5 år, supersöt, gosig, fina gångarter och väldigt snäll och vettig. :banana:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stamfråga fullblod

Jag har för måånga år sedan stått uppstallad hos Lilla Blås uppfödare, så jag har träffat "Nettan" som hennes mamma kallas för. Trevlig häst, men hon kom ½ år innan jag flyttade därifrån sommaren 2000 så jag kommer inte ihåg så mkt. Hon var svettfux iaf.

Dessutom, som liten bonusinfo: Din lille Welshs pappa bor "tvärs över fältet" från Lilla Blås mamma på vintrarna. Så de kanske har träffat varandra.
 
Sv: Stamfråga fullblod

Är det nån som vet vart man kan hitta bilder på Talinum?
 
Sv: Stamfråga fullblod

Det här var en intressant tråd. Kul att se hur många upplever hingstarnas avkommor.
Har sett att den lite lämnar ursprungsfrågan vilken ju var Richard of York.. vi har haft ett antal RoY:are i stallet vid det här laget, både ston, hingstar och val. Gemensam nämnare för alla är att de alla varit mycket lätta i modellen och enormt mycket energi i. De har alla haft mycket hög ridbarhet men varit lite "hyper". Men ändå enormt snälla. Mkt bra bakbensaktivitet och påskjut och hoppat gudomligt. Ur galoppsynpunkt har de alla varit gräshästar och skulle säkert blivit prima hinderhästar om ägarna varit intresserade av detta. Ett sto som vi sålde som treåring förra sommaren var ute och tävlade lite unghästklasser i hoppning i år. Och en val vinner det mesta han ställer upp i i både hoppning, dressyr och fälttävlan vilket är roligt då han var fullkomligt usel när det gällde att springa på något annat än gräs och sju mil lång distans:smirk:

Mina erfarenheter av övriga hingstar som nämnts här i tråden så den Viking:en som vi hade var en gentleman men kunde långt upp i åren stressa upp sig för småsaker som han sett hundra gånger tidigare. Och han var inte direkt någon arbetsnarkoman.... Men tålig. Han löpte långt upp i åren.
Duty Time har som någon annan skrev varit lite speciella att rida in mest för att de har varit ganska bakskygga och då "glömt bort" att man faktiskt kan kommunicera med piloten=) Alla resliga rejäla hästar av snygg ridhästmodell.
Diaglyphard har varit hirriga och varma i huvudet allihop. Inte dumma på något sätt men inte helt hemma alla gånger. Ett flertal var ganska ängsliga också. Vilket såklart gjorde att det ibland blev lite extra snurrigt.. Om det tex råkade vara en bottenlös vattenpöl men krokodiler i på vägen hem:angel:
Inchrory har varit pappa upp i dagen utseendemässigt, rör sig suveränt och är precis ÖVERALLT:D
Spectacular Tide har varit mycket snälla hästar allihop men väldigt snurriga.. Men de har rört sig trevligt och hoppat bra.
Be My Chief:arna har varit ur galoppsynpunkt stora, sena, gräshästar och bra hinderhästar. Ur ridhästsynpunkt har de varit mycket trevliga att rida in. Enormt lättlärda med bra taktmässiga rörelser och enormt hög ridbarhet. Alla har varit stora utan att vara tunga och hoppat ruskigt bra. Och dessutom varit mycket snygga att se på:)

Hmm det var nog de som jag har sett mest av. Tillräckligtmånga för att se likheter som kommer igen. Självklart kommer det och går många övriga fäder också men en eller två går inte riktigt att göra någon bedömning av, de har ju trots allt en mor också...

Nu får fler fylla på för det här var rolig läsning:bump:
 
Sv: Stamfråga fullblod

Hej! Jag har en valack efter Malvernico, som är efter Northern Dancer. En guda snäll häst som är väldigt känslig. :)
 
Sv: Stamfråga fullblod

Några synpunkter på Primatico e Danzig.....
 
Sv: Stamfråga fullblod

Förutom min Be my Chief, han är liten, lätt och fux. Annars stämmer det här väldigt bra "Enormt lättlärda med bra taktmässiga rörelser och enormt hög ridbarhet". :)

Så fyll på med mer nu, det här är jätteintressant!!
 
Sv: Stamfråga fullblod

Min pålle är e. Richard of York och han är jätte trevlig :)
 
Sv: Stamfråga fullblod

Jag har köpt ett sto efter Diaghlyphard (hur man nu uttalar detta, stava är något lättare:rofl:) Hon är lite skarp i ridningen när man är i skogen, men jätte fin på banan... Hon hoppar med mycket god teknik, framförallt bak. Hon skickar svansen som en projektil så den snärtar nästan i hjälmen... Rör sig trevligt, bär upp sig bra med en bra takt och balans. Känner henne inte så bra ännu men det känns som ett bra köp :bump:

Hon har iaf 2*ND där efter...

Väldigt intressant att läsa om alla hingstar, kan inte så mycket själv :)
 

Liknande trådar

Avel Funderar lite på ovan nämnda hingstar, och stammen i stort. Har en medryttarhäst som är E: Acacio (Acagion) och UE: Robin Z. Han är...
Svar
5
· Visningar
1 649
Övr. Grenar Jag har hittat några intressanta men tänkte kolla med er som är lite duktigare på fullblod i dag vad ni tycker om dessa stammar och...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: Mysaan
·
Avel Hoppas någon orkar/har lust att hjälpa mej! Satt och lurade runt och kollade lite på allbreedpedigree - parallelt med att jag kikade...
Svar
5
· Visningar
2 039
Senast: Marna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp