Stämmer detta?

Smurfoff

Trådstartare
Var på interju för ett bemanningsföretag. Han fråga om jag var med i A-kassa. Jag sa ja unionen. Då kan det bli problem att få jobb här sa han, att a-kassa och kollektivavtal inte godkänner att man är timanställd hos ett bemanningsföretag.

Han skulle kolla upp detta och återkomma. Han ringde idag och sa tyvärr vi kan inte anställa dig för du är med i A-kassa..

Väldigt tråkigt att A-kassan ska hindra en från jobb! Även om det bara är 1 gång i veckan jag ska jobba så blir det en mycket bättre inkomst. Får 128 kr om dagen av A-kassan..

Kan detta verkligen stämma? Låter iallfall sjukt i mina öron

Liknande trådar

Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten... 6 7 8
Svar
150
· Visningar
24 780
Skola & Jobb Jag blir galen, och jag är djupt tacksam om någon kan hjälpa mig att bringa klarhet i vad som gäller, eftersom jag inte hittar någonting...
Svar
0
· Visningar
853
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka