Stamtavla...

D

Diler

Min kompis häst har hon ägt i ca 1½ år nu, men han har tyvärr ingen stamtavla..
Står okänd överallt..! :(
Han heter Sicko och är 5 år.
Någon som vet hur man skulle kunna hitta hans föräldrar?!
Vill mer än gärna hjälpa henne! =( :confused:

tack!:bow:

Sv: Stamtavla...

Det kan gå att få fram stammen genom DNA analys, men det är dyrt och det är inte säkert att det lyckas. Hästen kan ju vara importerad eller liknande oxå och d är det oxå svårare. Har ni någon aning om vad det kan vara för ras?

Ett annat tips är att försöka spåra hästen tillbaka till uppfödaren. Vem köpte din kompis hästen av? Vem köpte hon/han i sin tur hästen av? Osv tills man förhoppningsvis kommer tillbaka till den person som födde upp hästen.

Man försöker att spåra hästens historia. För att kunna hitta den via DNA måste man ha tänkbara föräldrar att jämföra med.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
23 476
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 639
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Vi har vårt bolån uppdelat på 3 delar, ca 1 miljon/st. En är lågt bundet sen vi köpte huset som löper ut 2027. En löpte ut nu i januari... 2
Svar
20
· Visningar
1 095
Senast: Smoothi
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka