Sv: Stångbett! *bilder*
En svala gör väl knappast någon sommar. Med hänvisning till diskussionen och inte fenomenet.
En svala gör väl knappast någon sommar. Med hänvisning till diskussionen och inte fenomenet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Egentligen har jag sedan jag var liten varit intresserad av bett och de olika modeller som finns så det föll sig väl rätt naturligt att jag började samla på dem när jag väl hade råd att göra det.![]()
Det har jag skrivit tidigare i tråden:
Varför det blev just bett (och inte någon annan hästpryl) jag fastnade för kan jag däremot inte svara på.![]()
Jag har en sån här
![]()
"billy allen" bett är jag faktiskt intresserad av! Hittade ett igår på en utländsk westernsida (showbett m. BillyAllen mundel) som jag tyckte såg mycket bekvämt ut för hästen!
Hur är ditt och hur ser mundelen ut?![]()
Mundelen på ett Billy Allen är delad men med begränsad rörlighet. Det är alltså ingen fast stång. Det är inget bett man rider med enhandsfattning på. Bra övergångsbett tycker jag om man vill ha en mjuk övergång till ett riktigt stångbett.
Är det en vanlig kandarstång?![]()