Stångbett! *bilder*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SirWillgott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 136
  • Visningar Visningar 14 666
Sv: Stångbett! *bilder*

Det har jag skrivit tidigare i tråden:

Egentligen har jag sedan jag var liten varit intresserad av bett och de olika modeller som finns så det föll sig väl rätt naturligt att jag började samla på dem när jag väl hade råd att göra det.;)

Varför det blev just bett (och inte någon annan hästpryl) jag fastnade för kan jag däremot inte svara på.;)

Haha okej, så då är det dig man ska vända sig till när man har bettproblem? :) "bettdoktorn" ;)

Nja, jag kan inte lösa sådana problem, då får man rådfråga en hästtandläkare istället.;)

*kl*

dåligt med bilder nu
kom på att jag ju också har en stång:
070427010.jpg

fast jag har inte ridit med den än, så duktig häst har jag inte ;)

Har ett likadant bett hemma (två faktiskt:angel:) men båda är för små för min kille..

Det har jag skrivit tidigare i tråden:

Varför det blev just bett (och inte någon annan hästpryl) jag fastnade för kan jag däremot inte svara på.;)

Ja det är ju nästa som att försöka förklara varför man fastnade för hästsport och inte nån annan sport:D det bara blev så helt enkelt:bump:

"billy allen" bett är jag faktiskt intresserad av! Hittade ett igår på en utländsk westernsida (showbett m. BillyAllen mundel) som jag tyckte såg mycket bekvämt ut för hästen!:)
Hur är ditt och hur ser mundelen ut?:bow:

Mundelen på ett Billy Allen är delad men med begränsad rörlighet. Det är alltså ingen fast stång. Det är inget bett man rider med enhandsfattning på. Bra övergångsbett tycker jag om man vill ha en mjuk övergång till ett riktigt stångbett.

Tack så mycket. Den var "svartare" när jag köpte den men ju mer jag använt den, ju mer silverfärgad blir den.

Kan ju alltid lägga in en bild på min tredje stång också, även om den inte är speciell på något sätt...

9242811.jpg

Mundelen på ett Billy Allen är delad men med begränsad rörlighet. Det är alltså ingen fast stång. Det är inget bett man rider med enhandsfattning på. Bra övergångsbett tycker jag om man vill ha en mjuk övergång till ett riktigt stångbett.

ok!:idea:
tioo..

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
500
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka