Stångbett! *bilder*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SirWillgott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 136
  • Visningar Visningar 14 664
Sv: Stångbett! *bilder*

Översta bilden.

Ridning med stång: -Dit vill jag gå!

:D

Såhär ser mina stångbett ut

8574858.jpg

13219599.jpg

5522241.jpg

Har ingen närbild, men det är ett ben med en stövel på. Rätt häftigt faktiskt :love::d

En annan bild på samma bett, där det kanske syns lite tydligare:

mini-9439679.jpg

:d *förstod nästan att du hade ett sånt:angel:*

Mnen guuu nu vill jag ha råd att köpa en stång!! Vill ha ett medeltid inspirerat bett, eller bara något snyggt i svart järn:)

Här kommer några bett ur min lilla samling :)

n708594324_228330_9313.jpg

n708594324_228328_8641.jpg

n708594324_228331_9663.jpg

n708594324_228327_8320.jpg

n708594324_228333_361.jpg

Jag vet att dom två sista inte är stångbett men vist e dom fina ändå? :)
Hacket är förövrigt det bästa jag nånsin ridit på!

Mwa, döläckert, vad är det för bett??(alltså ursprung, ålder...)

/Migo
helt förälskad:love:

Vet inte riktigt så mycket om de, antar att de är ett körbett, köpte de tilsamans men några av dom andra betten på en vagnsauktion där dom auktionerade ut en hel samling av vagnar, slädar, seldon, sadlar, osv. (köpte även en damsadel där...) ;)

Billy allen stången med delad mundel (3 delad) har alla hästar jag provat den på gillat.Även dom som inte gillar andra bett spec dom som inte kan ha stång med port.

Billy allen stången med delad mundel (3 delad) har alla hästar jag provat den på gillat.Även dom som inte gillar andra bett spec dom som inte kan ha stång med port.

ok!:d låter ju perfekt de! kanske ska kolla närmare på dessa bett:)

Ja jag är också väldigt förtjust i det bettet. :)Min häst gillade inga bett alls förrän jag provade med BA bett. Det red jag med i ett år och hennes mun är nu helt annorlunda. Nu kan jag stoppa vad som helst i munnen på henne. Rider på spansk stång med hög port nuförtiden.

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
500
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III