Stanna eller göra slut?

S

sarabaran

Jag har vart ihop med min kille i ca 3 månader. Jag är 23 och han är 30, alltså lite åldersskillnad. Han har vart singel länge och bara haft några kortare förhållanden innan mig. Ofta tycker jag den här åldersskillnaden känns av och jag vet inte om vi strävar åt samma håll...

Han kan vara väldigt snäll, trevlig, ser bra ut, ordnad ekonomi, hör av sig varje dag, köper blommor, vi brukar oftast spendera helgerna ihop, han hjälper mig med saker och vi har en del bra dagar då jag känner mig kär i honom.

Men vi har också en hel del dåliga dagar då jag funderar på om jag verkligen är kär...

Jag stör mig enormt på vissa grejer, han är en hopplös tidsoptimist och har svårt att planera saker. vi planerar grejer och han hör av sig strax innan och säger att det inte blir något när jag gått och längtat hela dagen. Som idag, jag är hemma och är jättesjuk, han sa igår att han skulle komma förbi med mat efter jobbet. Jättekul tyckte jag och har sett fram emot det hela dagen, (jag har legat och stirrat i taket, inte kunnat göra något och haft skittråkigt hela dagen) när han slutat ringer han och säger att han inte kommer, måste åka iväg på en jobbgrej (som antagligen bara skulle ta nån timme) och när jag frågar vad han skulle göra senare på kvällen så vet han inte riktigt, kanske ta en joggingtur... sånt här blir jag galen på!

Det händer ofta att han säger han ska komma hit men inte kommer, förra veckan skulle han komma hit och sova här men "oj klockan blev visst lite mycket så jag kommer en annan dag" veckan innan hade jag planerat in en dubbeldejt med några kompisar, han hade gnällt att han vart lite krasslig några dagar innan men jag tyckte han verkade som vanligt och han hade jobbat som vanligt. En timme innan dubbeldejten får jag ett sms att han är dålig och inte kommer.. Då hade jag fixat mat och gästerna var redan påväg och ett SMS!!! Jag vet inte ens om han var sjuk eller bara inte ville, dagen efter var han hos mig och verkade frisk... I vilket fall som helst tycker jag man ringer?! (jag ringde upp honom)

Han går jämt och pratar i sin telefon, kollar facebook m.m HELA tiden vilket också stör mig enormt. Men när jag ringer svarar han oftast inte, det tar ett tag innan han ringer upp, sms kan ta flera timmar innan jag får svar. Väldigt störande när man vet att han går runt med telefonen i handen jämt! När jag påpekar det här är det mest konstiga undanflykter...

I fredags kväll var jag hemma hos honom käkar mat, kollar lite på tv och sedan sätter han sig vid datorn och grejar med jobbgrejer?! (var absolut inget viktigt som behövdes göras då)

Han är inte så mycket för att kramas och pussas, jag är en väldigt kramig person som behöver bekräftelse. Han vill ha sex typ 2 gånger i veckan, jag vill ha sex varje dag! Och han blir grinig om jag är för på och försöker oftare, jag har aldrig vart med om detta innan, killar brukar vara väldigt på? Han vill inte sova nära " det blir så svettigt då" och blir grinig om jag vill sova nära och kramas iaf... Han säger aldrig att jag är fin, att han tycker om mig eller är kär.

Jag har försökt att prata med honom men det går inte riktigt in, han skärper sig väl något men blir mest grinig och tycker jag hackar på honom.

Jag har frågat om han är kär i mig och han tror att han är det, han säger att han aldrig vart kär i någon innan och inte vet hur det känns och han har inte haft några längre förhållanden innan.

Jag har heller inte haft så många förhållanden innan och är väl inte helt säker på hur ett bra förhållande ska se ut. Jag förstår att allt inte kan vara bra jämt men hur mycket dåligt kan man ta? Kan man få det att bli bättre eller är det kört? Ska jag försöka ett tag till eller är det lika bra att göra slut?

(Jag är extra arg på honom idag, eftersom han inte kom och han har väl inte enbart dåliga sidor och vi kan ha kul ihop med)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stanna eller göra slut?

I mina öron tycker jag det låter som att han inte är (tillräckligt?) kär i dig. Ett sådant ointresse redan 3 månader in i förhållandet låter inte lovande.

Jag hade gått vidare.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Tre månader och så trist relation? Jag hade avslutat det.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Jag tycker att det låter som en självklarhet varför killen aldrig lyckats ha några längre förhållanden innan. Det handlar inte om att han aldrig har haft ett förhållande innan så att han inte vet, han har väl vänner och släktingar som haft förhållanden så han lärt sig någonting genom sin livserfarenhet. Ingen av oss hade ju ett första riktiga förhållande innan vi hade det och de flesta av oss lyckades ju ro iland även de förhållandena på ett vettigt sätt, trots vår oerfarenhet.

Men du har ett par olika val ifall vad du kan göra. Antingen gör du slut och slipper tänka på allting. Antingen så stannar du kvar och låter det vara som det är. Eller så styr du upp det hela genom att faktiskt prata med honom. Och vara helt ärlig och säga som det är. Att du hatar att han kommer sent eller att han ställer in i sista sekund eftersom det får dig att känna sig oprioriterad och bortglömd när han tex bestämt att han ska sova hos dig och sen inte kommer. Du måste också säga rakt ut att du tycker att det är lite tråkigt att han inte vill ha sex oftare och fråga ifall det är någonting ni kan göra för att det ska bli lite mer intressant för honom att ha sex.

Men du måste prata med honom, annars kommer det aldrig att bli någon förändring. Om han inte vet vad du tycker är det svårt att se till så att du är nöjd också.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Jag har vart ihop med min kille i ca 3 månader.
[...]
Men vi har också en hel del dåliga dagar då jag funderar på om jag verkligen är kär...

3 månader in i en relation så ska man i min värld vara så kär att vettet inte återtagit hjärnan än. Jag är nästan inne på att man inte ens har inlett något förhållande än, eftersom man är så nykär att förnuftet inte fått tillträde. Börjar man redan där grubbla och störa sig så är det ingen idé att ens fundera på att fortsätta. Livet är fullt av problem utan att man måste knyta till sig fler.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Hade han varit kär så hade han prioriterat att svara när du ringer, dyka upp när han lovat och inte bli grinig när du har önskemål om att få uppmärksamhet.

Är någon viktig så ger man denne uppmärksamhet utan att behöva tvingas till det. Tycker jag.

Hade det varit jag hade jag sett mig om efter någon som prioriterar att vara tillsammans med mig.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Säger som en del andra, att är det såhär efter bara 3 månader, så hade jag inte velat fortsätta. Men det är ju enkelt att sitta här o säga också...

//r
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Känner du såhär efter bara 3 månader så känns det inte så lovande för förhållandet. Om jag jämför med mitt eget förhållande så är jag efter 3 år glad varje dag att jag är tillsammans med min fina sambo. Om nackdelarna överväger fördelarna så tycker jag inte att det finns någon anledning till att stanna kvar.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Håller med övriga. Efter tre månader ska man fortfarande sväva på rosa moln, inte fundera på om man är kär eller ej - då är det nog inte rätt.
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Håller med de andra - 3 månader och redan så mycket missnöje? Inget att sörja för, bara gå vidare :)
 
Sv: Stanna eller göra slut?

*kl*

Känslan jag får är att inte heller TS är kär, så avsluta, eller prata iaf med honom! Berätta hur DU vill ha det och låt honom säga hur HAN ser på det.

Att råda till något för min del känns som att kasta sten i glashus då jag själv velar i ett kasst förhållande....:p
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Jag tänker inte linda in det -Gör slut!!! Ett bra förhållande fungerar inte på det där sättet. Du är värd någon som är på din våglängd och som vill satsa, inte leka katt och råtta. Lycka till!!!
 
Sv: Stanna eller göra slut?

Låter jobbigt.
Inget jag skulle stå ut med. Och då har jag ändå en egen tidsoptimist som driver mig till vansinne :love:
 
Sv: Stanna eller göra slut?

I mina öron tycker jag det låter som att han inte är (tillräckligt?) kär i dig. Ett sådant ointresse redan 3 månader in i förhållandet låter inte lovande.

Jag hade gått vidare.

3 månader? Då är man ju fortfarnade kvar i kaninstadiet:D
 
Sv: Stanna eller göra slut?

KL

Detta förhållande verkar ha lika stor chans som en snöboll i helvetet. Var
är kärleken och passionen???? Inte ens efter tre ÅR ska det vara på detta viset!

IMHO
 

Liknande trådar

Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 694
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: Norma
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 353
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 280
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp