står konstigt...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Froken_Svar_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 4 092
Sv: står konstigt...

Syrrans häst står också i ett V med benen och har knäppande knän... :( Vi ska ta ut veterinär ang det(hade en ute men hon ville att en mer erfaren skulle kolla)och pratade om operation.
Hästen står som sagt så och båda bakknäna knäpper-flyttar sig rejält,men under ridning är han normal.
Måste nog opereras... :confused:

Har inte haft hästen så länge-gått trav innan..
Men opererar vetr.utan att typ röntga eller så utan bara på vad dom ser???

Sv: står konstigt...

var å kände på gummsan å hon var nu mycket bättre, märktes baar om man tryckte väldigt hårt. hon ska skos nu i helgen åsså tärjan av veckan, tar en skritt runda å få se hur de blir. hoppas det bara var nån slag av överansträngning. :crazy:

på säga abara attdet har inte varit några foder förändringar eller dyligt och hon har haft samma sadel en längre tid. ända annorlunda är det jag redan berättat om, att hon kanske tgi i för hårt.

tacksam för alla svar!!! intressant å höra olika åsikter....fått mej att fundera en hel del =) tack tack!

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: hamilton1
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 301
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 215
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka