stark efter hinder

N

Natacha

hej, har en häst på ridskolan som jag ska hyra nu några veckor på sommar..
hon är jätte fin och hoppar hur bra som helst. men..
när jag hoppar henne ( spelar ingen roll om dte är högt eller lågt ) så hoppar hon bra, men efter hindret drar hon ner huvudet och drar nästan mina armar ur led..
när hon har huvudet i dne höjden blir hon så stark att jag ite orkar hålla henne.
ingen som har lite tips på övningar ?
 
Sv: stark efter hinder

ingen som känner igen sig i problemet eller har tips ?
 
Sv: stark efter hinder

Börja med cavalettibommar i trav, och sedan höja lite, fortfarande i trav. När det är bra kan du gå över till galoppbommar och sen höja mer och mer.
 
Sv: stark efter hinder

"Min" häst är också väldigt stark och ibland drar han bara järnet efter hindret, men jag brukar göra så att om han drar iväg lägger jag en volt (ganska liten så att det blir lite jobbigt för honom;)) och så galopperar jag på den tills han känns "lugn och fin", då får han gå framåt :) Det har faktiskt funkat på honom och han har lärt sig att det är bättre att lyssna än att bara dra. :)
 
Sv: stark efter hinder

ok tack för tipsen, men hon blir liksom inte så jätte pigg och drar i väg utan hon blir bara väldigt låg fram ( ni vet i det läget där hästen är som starkast ) och drar tyglarna i händerna på mig.. och om jag ska hoppa kompination med henne så brakar hon nästan in i anrdra hindret för jag kan inte hålla in henne så..
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Ridning Hej, Jag har en hopphäst som är av lite mindre storlek och har inte jättemycket hals samt byggd pyttelite i framvikt. Hon har en...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp