stark med sällskap

M

Mie

Jag har en härlig äldre läromästare som jag oftast rider utan sällskap och det funkar jättebra. Vi använder antingen tredelat eller rakt bett som hon trivs med. Tyvärr så blir hon som en annan häst när vi har sällskap av andra ryttare och hästar. Hon blir alldeles hopplös..vill sticka..småtravar istället för skrittar och jag har väldigt svårt att hålla henne. Nån som har ett bra råd att komma med? I nuläget rider jag helst ensam eftersom jag vet hur hon blir med andra.
 
Sv: stark med sällskap

Jag har en kallblodstravare som i sällskap med sambons travare blir lite piggare och vill gärna trava ikapp och kollar varje rörelse han tar för att få en anledning att springa.
Vi har testat att låta min gå först men det är svårt då den andre går snabbare och vill helst gå först.
Rider jag däremot med grannen och hennes gamla ponny som ligger 20 meter bakom oss går hon jättefint och tar det lugnt.

Har du testat att rida en bit före de andra?
 
Senast ändrad:
Sv: stark med sällskap

Tänkte på samma sak som Lobell, funkar det bättre att rida i täten?

M-oaa
 
Sv: stark med sällskap

Jo jag har provat att ligga i täten men det är näst intill omöjligt att få henna att skritta..
 
Sv: stark med sällskap

Puttar upp tråden och hoppas nån kan komma med råd..
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 535
Ridning Hej alla kloka, Jag har stött på ett problem med en av hästarna jag rider och undrar om någon kan ge mig lite bra tips. När jag rider...
Svar
15
· Visningar
2 285
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 931
Senast: Pyrran
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 105
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp