• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Maria_pia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 686
M

Maria_pia

Jag söker lite länkar som handlar om starr hos hästar!
Söker även sidor som visar erfarenhet om bortopererade ögon hos hästar! Jag har en ponny som eventuellt vi eventuelt måste ta bort ögat på. Ett stort och svårt beslut!!!:(

Sv: Starr

jag har jobbat på en ridskola som hade 2 jättebra äldre hästar. inga ögon bortop. men den ena va helt blind på ett öga av starr och den andra hade kraftigt nedsatt syn på ena ögat (dock fungerade andra ögat bra på båda)

inga problem alls mer än att man fick tänka på att inte låta något "dyka upp" hastigt där hästen inte såg. hästarna trivdes gott och fungerade väldigt bra:D

Sv: Starr

Vår gamla Loppa är enögd. Sök på Loppan i forumet så hittar ni både bilder och fakta!

//millus

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 937
Senast: Noxos
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 127
Senast: MayGrace
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
431
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 310
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023