S
Sjunior202
Hejsan. Tänkte höra om det finns något mera jag borde tänka på innan jag startar eget inom häst världen.
Min tanke 'är att jag ska starta ett företag där jag kan ta emot travhästar som behöver vila upp sig eller som har blivit skadade.Folk som har hästar hos travtränare får juh betala en förmögenhet även fast hästen inte tränas eller är skadad, man kanske kan hjälpa dom, många hästägare inom travet har juh inget intresse att ta hand om dom själva. Tänkte även ta emot travare som inte vill springa längre, tycker att det är för många fina travare som inte får en andra chans här i livet.
Jag har en jätte bra veterinär som är villig att stå till hjälp.
*En hovslagare som vill hjälpa till.
*Har även god kontakt med equiterapeft och kiropraktor.
*Jag själv har jobbat mycket med travare. Har även utbildat flertal i dressyr och hoppning.
* Ska skaffa mig skattesedel.
* Har ett stall på 15 boxar och även en lösdrift, fina hagar finns.
* Har en trogen bonde som säljer fint hö och hösilage till mig.
* Jag har lång hästerfarenhet, både av friska och skadade/sjuka hästar.
* Jag är utbildad hästskötare, och gått många kurser i fodring mm.
* Har god kontakt med flertalet travtränare, det var så jag kom på detta, dom vill redan börja skicka hästar till mig. Men jag vill vänta tills jag fått klartecken om företaget och skattesedel.
Nu undrar jag om det är något mera som jag måste ha
Tacksam för alla svar.
Min tanke 'är att jag ska starta ett företag där jag kan ta emot travhästar som behöver vila upp sig eller som har blivit skadade.Folk som har hästar hos travtränare får juh betala en förmögenhet även fast hästen inte tränas eller är skadad, man kanske kan hjälpa dom, många hästägare inom travet har juh inget intresse att ta hand om dom själva. Tänkte även ta emot travare som inte vill springa längre, tycker att det är för många fina travare som inte får en andra chans här i livet.
Jag har en jätte bra veterinär som är villig att stå till hjälp.
*En hovslagare som vill hjälpa till.
*Har även god kontakt med equiterapeft och kiropraktor.
*Jag själv har jobbat mycket med travare. Har även utbildat flertal i dressyr och hoppning.
* Ska skaffa mig skattesedel.
* Har ett stall på 15 boxar och även en lösdrift, fina hagar finns.
* Har en trogen bonde som säljer fint hö och hösilage till mig.
* Jag har lång hästerfarenhet, både av friska och skadade/sjuka hästar.
* Jag är utbildad hästskötare, och gått många kurser i fodring mm.
* Har god kontakt med flertalet travtränare, det var så jag kom på detta, dom vill redan börja skicka hästar till mig. Men jag vill vänta tills jag fått klartecken om företaget och skattesedel.
Nu undrar jag om det är något mera som jag måste ha