Bukefalos 28 år!

Startanmäld två dagar i rad

C

candidato

Såg att Mrs Hotnight var startanmäld både till Klampenborg (lördag) & till Jägersro (söndag). Är nu struken. Får man startanmäla till två dagar i rad ? Har för mig att det måste gå ett visst antal dagar mellan start. Verkar som att anledningen till att göra så endast är att få till ett lopp så att det inte blir inställt pga för få startanmälda hästar. Än så länge är det 4 hästar i vardera lopp. Hur kul är det för spelare/åskådare med endast 4 startande hästar ?. De enda som det är positivt för är hästägare/tränare som är garanterade prispengar.
 
Sv: Startanmäld två dagar i rad

Och hur kul är det för hästägare som inte vill köpa nya unghästar varje år? Vi som vill ha kvar våra gamlingar och fortsätta och löpa dem så länge hästarna tycker det är kul - även om dom bara är femtiohandikappare? Dom pengarna vi skulle kunna tjäna försvinner i stället i sådana löp.

Jag vet inte riktigt hur reglerna ser ut för startanmälningar men om du stryker en häst som även är startanmäld i ett senare lopp blir hästen tvångsstruken i det. Fattar inte riktigt vad som hänt här men det ser lite märkligt ut....:angel:
 
Sv: Startanmäld två dagar i rad

Jag ser nu på galoppsport att tränaren fick 2000kr i böter för att ha startanmält till Jägersro och till Klampenborg. Antar att det inte är tillåtet alltså.
 
Sv: Startanmäld två dagar i rad

Vad är 2.000 när tränarens hästar tjänade 14.000 i det loppet? Och tränarens brors häst fick 35'. Har ingen koll på hur det gick i Danmark men det var ingen ekonomisk förlust för tränaren i alla fall.

Men han var smart och tog vara på sina hästägare och det kan han inte lastas för. Problemet är att ledningen inte vill se hur verkligheten ser ut och att hästägare inte värderas lika.
 
Sv: Startanmäld två dagar i rad

Var den inte struken i Danmark?

Jo jag tycker också det är för lite. Samma sak med överdrivet bruk av spö, spårbyte så medtävlare störts och så vidare. Det borde svida mer att bryta mot reglerna. Men det är en annan disskusion.
 
Sv: Startanmäld två dagar i rad

Nej, hästägare är fiiiiiiiiina och amatörtränare är drägg. Har lite svårt att förstå hur dom får ihop det i slutet?:devil:

En av mina favoritiakttagelser är när jag, Anki Svedberg-Karlsson och Helen Strömstedt satt på Höjen och det kom en okänd tant och anklagade oss för att ha tagit hennes bord. Vi förklarade vänligt att det var rotation på borden där. Tanten (som ingen av oss kände igen) stompade iväg och fräste att hon minsann var HÄSTÄGARE. Eftersom vi inte hade sett henne tidigare hörde hon knappast till de större ägarna och vi tre tillsammans ägde ju en hel det starthästar...

Hästägare ser inte ut som dom brukade och vissa har svårt att hänga med!:angel:
 
Sv: Startanmäld två dagar i rad

Nej, hästägare är fiiiiiiiiina och amatörtränare är drägg. Har lite svårt att förstå hur dom får ihop det i slutet?:devil:

En av mina favoritiakttagelser är när jag, Anki Svedberg-Karlsson och Helen Strömstedt satt på Höjen och det kom en okänd tant och anklagade oss för att ha tagit hennes bord. Vi förklarade vänligt att det var rotation på borden där. Tanten (som ingen av oss kände igen) stompade iväg och fräste att hon minsann var HÄSTÄGARE. Eftersom vi inte hade sett henne tidigare hörde hon knappast till de större ägarna och vi tre tillsammans ägde ju en hel det starthästar...

Hästägare ser inte ut som dom brukade och vissa har svårt att hänga med!:angel:
:rofl:

*asgarv*

:D :D :D
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 034
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 255
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 195
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 837
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp