Startar om sig själv

F

Fozzie

Förra veckan fick jag hjälp att omformatera hårddisken, eftersom datorn var sprängfylld med skit och därmed helknäpp.
Fick tillbaka en dator som fungerade utmärkt, startade supersnabbt. Installerade virusprogram och brandvägg (Telias), installerade ett par program som alltid funkat prickfritt förut (typ Photoshop, Word etc.) och surfade på som vanligt (typ, buke och så laddade jag ner några låtar till Mp3).

Nästa dag när jag skulle starta kom ett meddelande upp om att ett virus var upptäckt. Därefter hängde sig datorn, och startade om sig. Igen, igen, och igen.. och igen..

Jag kom inte ens fram till Windows första sida där man går in på de olika användarkontona utan där startade den om.

Drog ur elsladden och i med den igen, då funkade datorn som om inget hade hänt. Dock kom upp virus-varningar ganska ofta men det gick att surfa iaf.

Nästa dag igen hände samma sak att det kom upp virusvarningar, och datorn börjar starta om sig.
Datorn startar, den där Windows och blå rull-listen visas och när den är klar borde jag komma till den blå välkomstsidan. Men innan den kommer dit startar den om, igen och igen. Så nu har den stått några dagar, surfar på laptopen nu.

Någon som har en teori? Kan jag fått med nåt skit som inte virusprogrammet tagit hand om, när jag tankade ner låtar??
Hur kan jag komma in i datorn och rensa från virus utan att den startar så att säga, vad trycker jag på för att komma in i felsäkert läge?

Datorn är 2 år gammal.

Tänker nu kolla alla kablar ytterligare en gång för säkerhets skull men jag tror inte det är något med det.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Startar om sig själv

Okej tack, jag ska prova detta. Sitter och försöker klura lite nu.
 
Sv: Startar om sig själv

Nehe, jag trycker på F8 men nejdå inget händer. Den bara startar om och om igen.. Suck. Setup via F1 går att gå in på, tryckte på F12 för att prova (ska gå in på "Boot from Lan")

Fick då meddelandet:

Media test failure, check cable.

Vet inte om det har nån relevans alls dock.

F10, System recovery går inte heller att gå in på.

Får väl lämna bort den igen då.
 
Sv: Startar om sig själv

För några år sedan höll min dator också på att starta om hela tiden. Det var virus och en kille jag kände som var duktig på datorer fick formatera om den till mig.
 
Sv: Startar om sig själv

det har hänt mig två gånger ...dock fick jag inget virusmedelande men då hade hårddisken kraschat ...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 417
Senast: Mineur
·
H
IT & mobiler Jag stängde av datorn på start knappen. Nu när jag vill köra igång datorn igen så sätts den på, men sen får jag välja mellan felsäkert...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: Hast-hund
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 164
IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp