Startboxträning

B

BJÖRKIS

Jippie tjoho! Startboxtränade mina 01:or idag och de skötte sig utmärkt! Hade förväntat mig lite krångel iaf men man kunde tro att de aldrig gjort annat, gud så duktiga de va mina älsklingar. Ville bara sprida min lycka, kramar :banana:
 
Kul! Fortsätt rapportera så jag blir ännu mer sugen. Hur mycket gjorde du? Gick du bara igenom eller stängde du och "hoppade" (säger man så i Sverige också?) du också? Någon av dom som ska starta i år? provlöp?

Finns det "provstarter" här också? d.v.s som provlöp men man gör bara själva starten ihop med de andra hästarna och sedan cantrar man själv runt banan den sträcka och det tempo man själv valt.

Vad är det för stam på dom?

/Shayd *nyfiken*
 
Jag har araber och eftersom de inte får starta förrän vid 3-årsålder blir det inte premiär på banan förrän nästa år, men det gäller ju att lära dem saker och ting i god tid. Jag har en bekant som är amatörtränare och han har byggt en egen startbox hemma så jag åker dit och tränar med dem. När de är redo blir det till att åka till banan och träna där, men principen är ju den samma. Jag kör alltid med skynda-långsamt-metoden så igår valde jag att leda in dem, de fick stanna inne medan vi stängde bakom dem, framåt fick det vara öppet. Detta tyckte de va löjligt så efter en liten stund gjorde vi om samma sak igen, fast då stängde vi grinden framför oxå, ledde in dem på samma sätt som första gången, utan vidare gick de in och ställde sig lugnt och fint medan vi stängde bakom. Och därinne stod de så fint så. Inget att stressa för tänkte hästarna! De tyckte nog matte va störtfånig :D för vem klarar inte av det här tycktes de säga :rofl:
Nästa vecka skall de ridas in, och det kan ibland vara lite besvärligare. Men de är väldigt lugna och harmoniska så det bekymrar jag mig inte för.
Hästarna är e. Garanti, han har en del avkommor i Polen som går bra, ska bli väldigt spännande att följa deras utveckling.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Kropp & Själ Jag funderar på det här med att ge och få bekräftelse. Jag blir lite förvånad över när jag läser att man ska kunna kommunicera till en...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
11 386
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp