Jag fick höra en väldigt märklig sak (för mig i alla fall) nu i helgen. Mina föräldrar & syster var iväg på en lokal ponnytävling. De hade räknat ut en rimlig starttid & var därmed där i god tid. När de kommer dit frågar de om en tänkbar tid hennes klass skulle starta & får då veta att de har vänt på startordningen så att D-ponnyerna startar först & A-ponnyerna sist!
Min syster rider B-ponny så det var ju irriterande men ingen katastrof, mycket värre var det för några av D-ponnyerna som missade sin start pga detta. Enligt överdomaren var det här ridsportsförbundets nya regler. Något de inte informerat om i varken propositionen, ryttarmeddelandet eller startlistan.
Hur jag än letar så hittar jag inte denna ändring i TR eller någon annanstans!
Någon som vet om detta stämmer? Är det så att D-ponnyerna från & med detta år alltid ska starta först? Vart hittar man denna information?

Min syster rider B-ponny så det var ju irriterande men ingen katastrof, mycket värre var det för några av D-ponnyerna som missade sin start pga detta. Enligt överdomaren var det här ridsportsförbundets nya regler. Något de inte informerat om i varken propositionen, ryttarmeddelandet eller startlistan.
Hur jag än letar så hittar jag inte denna ändring i TR eller någon annanstans!
Någon som vet om detta stämmer? Är det så att D-ponnyerna från & med detta år alltid ska starta först? Vart hittar man denna information?