Stationär dator för bildbehandling

Ah, får kolla upp det där. Nu tror jag att jag fick ordning på CPU-Z.

Detta borde bli min dators specs som jag använder för lite allt möjligt, bland annat Photoshop, Illustrator, Lightroom, spel m.m.
23468557_1830280097002828_1080847690_o.jpg

Angående temperaturen, vilken temperatur är ideal på processorn?
Uppgradera ditt grafikkort så kommer du klara dig ett bra tag till för det du säger att du gör. Kolla bara vad du har för nätagg så den klarar att driva ett större grafikkort och fler hdd, annars får du skaffa ett bättre sådant.
Finns sidor på nätet där man kan räkna ut om ena nätagg räcker.

Beror på processorn, men helst inte över 40 grader i idle skulle jag säga. De tål mer dock.

Uppgradera ditt grafikkort så kommer du klara dig ett bra tag till för det du säger att du gör. Kolla bara vad du har för nätagg så den klarar att driva ett större grafikkort och fler hdd, annars får du skaffa ett bättre sådant.
Finns sidor på nätet där man kan räkna ut om ena nätagg räcker.

Beror på processorn, men helst inte över 40 grader i idle skulle jag säga. De tål mer dock.
Jag har antingen 750W eller 1000W har för mig det är det senare.
7 hårddiskar också.
Det här får vi kolla upp, tycker det är väldigt intressant. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska jag leta efter? Ny eller begagnad spelar inte så stor roll, vill ha en laptop som blir mycket för pengarna (vill komma undan så...
Svar
18
· Visningar
2 458
Senast: Raderad medlem 120709
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 596
Senast: Sasse
·
IT & mobiler Jag har börjat tröttna rejält på min nuvarande bärbara dator och behöver/vill köpa mig en ny. Jag har för nuvarande en Lenovo G710...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: Squie
·
IT & mobiler Min trogne kompis den stationära datorn har helt plötsligt börjat hänga sig och bli okontaktbar. Jag har löst det genom att dra ur...
Svar
7
· Visningar
810
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025