Statisk elektricitet

domino

Trådstartare
Hur gör ni som har fleecetäcken på era hästar för att minska stötarna när man tar av dom?
Kan man spraya pälsglans i täcket eller är det bättre att ha det på hästen? Hjälper det?
 
Sv: Statisk elektricitet

Personligen avstår jag helt från att ha fleecetäcke på min häst eftersom hon en gång fick en så pass kraftig stöt att hon knappt gick att ta av täcket på i flera veckor framöver...

Bytte till ylletäcke istället =). Eller bomull =). :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:
 
Sv: Statisk elektricitet

Jag har ett ylletäcke som jag har som transporttäcke. Är det någon skillnad på fleece och ylle hur varma de är? Ylle har väl lite bättre egenskaper än fleece vad jag fattat det som.. Kanske skulle använda det istället då..
 
Sv: Statisk elektricitet

ylletäcke är det ända som fungerar när det är riktigt kallt ute...Det är dessutom varmare och tar upp fukt nnu snabbare...
 
Sv: Statisk elektricitet

Pälsglans på hästen och inte ha fleecetröja på sig när man tar i täcket... Men fllece har jag sällan längre perioder på hästen, de glider nåt så hiskeligt...
 
Sv: Statisk elektricitet

usch avskyr allt vad fleece heter till hästen (förutom kanske lindor då) men pälsglans i massor har jag hört ska hjälpa...
sen tror jag att det är skillnad på fleece och fleece... är det den dyra varianten tror jag det blir mindre statiskt (burr ryser av bara tanken på alla stötar man fått :) )
 

Liknande trådar

Utrustning Tänker nog flera som upplever det är mycket statisk elektricitet i luften nu, jag har köpt den Nathalie mot statisk...
Svar
5
· Visningar
1 149
Anläggning När jag söker information om att vårda hagar så står det alltid om att rotera mellan hagar för att minska slitage. Men finns det någon...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Blyger
·
Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 054
Senast: Ise
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 971
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp