Stearinljus fejk-versionen

Jag tror att veganer inte äter honung för att de av princip inte använder sånt som kommer från djur. De vill inte utnyttja djur, och anser att det är att utnyttja att använda sådant som djur producerar. Obs, min tolkning, är ej vegan.


Jag tror inte att soja- och kokosljusen ancända av veganer för att de är mer miljövänliga än stearin, utan för att de inte innehåller animalier. Miljövänlighet är inte högst på veganers agenda, det är djurrätt. (Men jag kanske missförstod din kommentar, den kanske var orelaterad veganerna och bara riktad till strawberrysylt, inser jag nu)

Tack, nej precis, så är det väl.
Jag var vegan förut, men nu varvar jag lite.
För min personliga del känns bivaxljus som en bra grej.
Jag kommer nog använda upp de (stearin)ljus jag har hemma redan och sen gå över till bivaxljus (önska mig i julklapp/födelsedagspresent kanske :) ) och då tända ljus mer restriktivt istället (de kostar ju lite mer).
 
Jag har en del batteridrivna pga katten som är på allt. Jag vågar inte ha tända ljus i ljusstakar tyvärr - har några väggljusstakar där jag har riktiga värmeljus. 'Riktiga' är alltid finast imo, men då får jag sitta och vakta att Megara inte får för sig att kolla hur det smakar eller petar på den med tassen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp