Bukefalos 28 år!

stel häst

panzy

Trådstartare
min pålle harblivit konstigt stel... han är liksom stel i hela frampartiet och trippar med frambenen. han är inte dirket halt, men vill absolut inte gå framåt, sakta lunk är ok men ej ordentlig skritt...

Nån som har nån idé om vad det kan va??? Han verkar liksom inte ha ont utan han springer och busar som vanligt i hagen men så fort jag tar ut honom så börjar han vara ovillig till att gå... det är inte sadeln, för han var sån när jag longerade också...
 
Kan vara en hel massa.... Fång, kotledsinflammation, överansträngd bogmuskulatur... Jag skulle nog kolla upp hästen på klinik om jag vore du! Om hästen har ont i båda frambenen, så haltar den inte, den får bara ett kort och stumt steg.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 452
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 385
Senast: Jamtland
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 221
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp