stel, Massör, Kiropraktor??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sarre_hall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 801
S

sarre_hall

Jag funderar lite ang min unghäst som jag har. Han e 3 år, blir nu 4. Han verkar ha ngn slags låsning i bogen, å den högra sidan. han visar ingen hälta, eller ngt liknande. Jag fann detta då jag skulle testa att stretcha honom lite lätt i frambenen. Han verkar vara väldigt stel i just höger fram.

Jag funderar på vad jag ska kontakta; massör? Kiropraktor? Eller ngn annan sådan här person?

Vore jättetacksam för lite olika tips. Vill så gärna få bukt på et nu.

mvh sarre:cool:

Sv: stel, Massör, Kiropraktor??

han rids inte så mkt. skrittar på han ca en gång i veckan. arbetar mkt ifrån marken. han var i dåligt skick när jag fick honom, o han var inte inriden. Köpte honom för ca 3 mån sedan. Så jag har smått börjat med inridningen nu. Men tar det knaonlugnt med honom.

mvh sarre

Sv: stel, Massör, Kiropraktor??

Om man tror att det är någonting som är fel med sin häst så
börjar man alltid med att konsultera en veterinär! Det finns veterinärer
som även är utbildade fysioterapeuter på häst. :)

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
3 031
Senast: Jiovedi
·
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade... 2
Svar
20
· Visningar
3 692
Senast: hastis1234
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter... 2
Svar
36
· Visningar
9 317
Senast: Fibusen
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka