Bukefalos 28 år!

Stel och spänd häst, funderar på anlita fysioterapeut

bella99

Trådstartare
På sistone tycker jag att min häst, ett fullblodsto på 10 år har blivit allt mer stel i ena sidan och spänner sig mer. jag har sen i somras inte tränat något regelbundet utan mest ridit ut så först tänkte jag om det hade med det att göra men nu sen i våras har jag ridit mer dressyrarbete och tycker att jag inte riktigt känner igen henne. Funderar på at anlita fysioterapeut har sett att det är ett par fysioterapeuter som söker praktikhästar i skåne. är bara lite tveksam om hur seriöst det är med fysioterapi, hur bra det fungerar. Vilka erfarenheter har ni?
 
Sv: Stel och spänd häst, funderar på anlita fysioterapeut

Vi har en fysioterapeut här i trakten, hon är kanon bra! Sen är det väl såklart individuellt, men våran är som sagt väldigt kompetent.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 466
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 188
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 379
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 555
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp