Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag maskar alltid stoet efter fölningen, se mitt första inlägg i tråden, fölet maskar jag efter 8 veckorNafayette skrev:Det är stoet som maskas vid fölning..
Detta för att bekämpa fölmasken via mjölken.
AM
Jag jobbar själv inom läkemedelsbranschen, dock på humansidan, men jag vågar inte chansa, därför följer jag tillverkarens rekommendationer.Madick skrev:Jag tror de måste skriva så eftersom de själva inte gjort några studier.
Därför att det är FÖLMASKEN man vill åt via mjölken.Trissa skrev:Varför inte?
Trissa skrev:Ja, men varför så bråttom? Skulle det inte räcka dagen därpå till exempel?
Trissa skrev:Då är jag med! (Lite långsam idag...)
Nafayette skrev:OK..![]()
Ta och drick en kopp kaffe..![]()
AM
Casper skrev:nu har jag kanske fått hjärnsläpp..men varför uppvärmd betfor på listan??
Fölmaskarna lagras i juvret och aktiveras när mjölken kommer igång och så får fölet i sig dem.Trissa skrev:Okej, är det så att maskmedlet "tar" bättre via råmjölken? Eller handlar det mer om "ju tidigare desto bättre"?
Men varför avmaska alls då direkt efter fölning? Vad är det för mask du vill komma åt i så fall som är så viktig att ta direkt?elle12 skrev:Jag jobbar själv inom läkemedelsbranschen, dock på humansidan, men jag vågar inte chansa, därför följer jag tillverkarens rekommendationer.