Stelkramp,avmask åt dräktig häst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Casper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 879
Sv: Stelkramp,avmask åt dräktig häst

Det är intressant det där, jag har hört samma som du men rådfrågat min veterinär som tyckte att jag borde göra det ändå, eftersom det inte rör sig om några stora summor (inte för oss i alla fall) så känns det bättre att lita på hennes ord.

Sv: Stelkramp,avmask åt dräktig häst

Sant men vetrinären gav en bra jämförelse faktistk om hur ofta vi själva behöver få stelkramp det är tydligen precis samma till människor och hästar ;-) och med det menade de att egentlgien vaccinerar vi de för ofta i allfall*ler* Jag bryr mig inte heller om kostnaden men sen är man ju rädd att det kanske egentligen blir fel ändå om man ger de varje år *S' kan ju tänka hur våra kroppar kanske hade blivit efter årlig dos , kan ju bli för mycket av det goda *S*

Liknande trådar

Hästvård Jo, nu sitter jag i en sits där jag inte vet vad som är bäst, jag som ändå tycker att jag brukar veta hur jag ska ta mig till att lösa...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: moon
·
T
Hästvård HejHej!! För ca 2 veckor sen så köpte jag tillbaka min islandshäst som varit hos en seriös uppfödare i ett år ca. Hon betäcker sin...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: tinkewink
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens... 2
Svar
26
· Visningar
6 107
Senast: lundborg
·
B
Avel Jag har betäckt mitt sto och hon beräknas föla i mitten på maj. Har under hela dräktigheten varit extremt noga med att tvätta mig och...
Svar
10
· Visningar
1 337
Senast: BertaLotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 31