Stelkrampvaccination

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Eeiram
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 843
E

Eeiram

Hej!

Om man inte vet när hästen fick sin senaste stelkrampsspruta (jag vet helt enkelt inte om det gått för långt tid (det är väl var tredje år?), är det då skadligt/farligt att göra om grundvaccinationen?

Hästen fick en spruta för cirka 4 veckor sedan, men jag vet inte när hon fick någon dessförinnan (jag köpte henne för två år sedan och på den tiden har hon inte fått någon), så jag har ingen aning om jag skall låta henne få en till nu om någon vecka och därmed göra om grundvaccinationen.

Mvh Marie

Sv: Stelkrampvaccination

Om du inte vet ska du göra om grundvaccineringen! Det är inte farligt att ta om den även om den är tagen året innan. Men hör med veterinären som ger sprutan.

Sv: Stelkrampvaccination

Ok, tack för hjälpen!
Det finns inte risk för någon typ av förgiftning eller dylikt?
Jag skall höra med veterinären då... :)

Liknande trådar

Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka