MissFideli
Trådstartare
Eller ja, det som ska ut i alla fall. Trots att jag äter mer sallad nu än någonsin.
Varför?
Varför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har salladen med det att göra?Eller ja, det som ska ut i alla fall. Trots att jag äter mer sallad nu än någonsin.
Varför?
Vad har salladen med det att göra?
Jag har haft "torr tarm" hela livet. Det är ärftligt och har funnits i flera generationer bakåt.
jag tar i perioder ett pulver som hjälper avföringen att blir normal. Det gav mig ett nytt liv. Importal heter den sort jag använder.
Jag är också hjälpt av att klappa om tarmbakterierna lite då och då. En msk potatismjöl i kallt vatten någon gång emellanåt gör min mage gladare.
Fast sallad - om du menar sallat - är ju mest bara vatten. Knappast några fibrer alls.Alla säger ju att man ska äta grönsaker för att få fart på magen. Jag brukar inte ha så här, faktum är att när jag äter som onyttigast så mår min mage riktigt bra![]()
För mycket fibrer och för lite vätska skulle jag tippa på. En mage som är ovan mycket fibrer blir oftast rätt trög.
Fast sallad - om du menar sallat - är ju mest bara vatten. Knappast några fibrer alls.
Menar du verkligen sallad så finns det ju allt från räksallad till grekisk sallad
Ät så din mage funkar bra - det skulle jag gjort.
Alla säger ju att man ska äta grönsaker för att få fart på magen. Jag brukar inte ha så här, faktum är att när jag äter som onyttigast så mår min mage riktigt bra![]()
Det är skillnad på sallad och grönsaker.Byt ut sånt som mest består av vatten (blad, gurka, tomater) till en ljummen sallad med grönsaker (morötter, kål, baljväxter, potatis, broccoli och annat gott).
Drick mycket vatten, använd bra och goda oljor, testa linfrö en psylliumfrön.