Bukefalos 28 år!

Stenkyrkaritten

Gomir

Trådstartare
I dag är sista anmälningsdag för Stenkyrkaritten, ni som vill rida på Gotland anmäl er nu.
Det vore så tråkigt om ritten behöver ställas in och vi kanske förlorar en arrangör i framtiden.
Det blir också ett hårt slag för Unghästfinalen som blir inställd om vi inte lyckas flytta den.
Ingela
 
Sv: Stenkyrkaritten

Stenkyrkaritten är inställd!
De har fått för få anmälningar totalt för att kunna arrangera. Just nu undersöks möjligheten att ha unghästfinalen lördagen den 8 oktober i Halmstad, på Medeltidsritten.
Tack vare en hel del sponsorpengar hoppas vi kunna hålla kostnaden för startanmälan på lite lägre nivå.
Vi jobbar för fullt med att kolla upp vilka hästar som kan tänkas anmäla dit. Hoppas ni har förståelse för att vi inte kan ge så mycket mer info i nuläget.
Och vi vill gärna ha preliminära besked om vilka som vill åka, eller inte kan komma.
 
Sv: Stenkyrkaritten

Och enligt arrangören till Stenkyrkaritten blir det förmodlingen ingen Stenkyrkaritt nästa år.
För att rädda unghästfinalen i år försöker vi flytta den till Medeltidsritten.
Ingela
 
Sv: Stenkyrkaritten

Det är sorgligt. Fast när en ritt i Stockholmsområdet ligger exakt samma dag så blir det ju så. "Tänkte inte på det...."
Vi får hoppas att de gör ett försök till med en gotlandsritt i oktober nästa år, men då är väl förutsättningen att Fjällnora inte får samma datum...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: Dorinda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 251
Senast: Wille
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 790
Senast: Linda_A
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 146
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp