Stickningsverktyg - fungerar?

bettysmatte

Trådstartare
Jag kan INTE sticka, men jag vill sticka mössor, etc. Har sett att det numera säljs "stickningsverktyg" som ser ut som en plastring med piggar på. Panduro, t.ex., har dem. Det står också att man kan sticka med hjälp av dessa utan att kunna sticka på traditionellt sätt. Men fungerar de verkligen??? Någon som testat?

Sv: Stickningsverktyg - fungerar?

Jag har en och undrar oxå om det kommer fungera?? Har tyvärr inte fått tid att pröva den men det kanske blir när jag går i pension:p.

Verkar det krångligt då? Antar att det medföljer instruktioner? Har inget emot om det tar lite tid, men det måste vara hyfsat lätt för en "stick-analfabet":D!

Förmodligen går det lika fort att lära sig att sticka och reslutatet blir bättre. Har inte provat mojängen men sett den på Panduro ,jag tror det är lite som att påta . Det är ju samma princip. Har du ingen som kan lära dig sticka så kolla på garnstudio där finns instruktioner .

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
880
Senast: Raderad medlem 142658
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 938
Senast: Palermo
·
Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
1 060
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V