Stiga Silent Bio - äldre modell av kompostkvarn

Bukefalos 30 år!

bettysmatte

Trådstartare
När vi köpte huset för 9 år sedan medföljde en manick som jag inte ens visste vad det var, men har förstått att det är en kompostkvarn. Den har stått i ett hörn i förrådet under alla år. Mina släktingar har behov av en till sin trädgård och jag tänkte ge bort den om den funkar. Jag har aldrig använt en kompostkvarn. Är det bara att plugga in och vrida vredet från "0" till "1"? Sedan stoppa i grenar i hålet uppifrån? De bor 15 mil bort så jag vill ha koll på att den funkar innan de ev kommer och hämtar den!

Jag har inte just Stiga men en liknande, och ja, det är som du skriver - stoppa i kontakten och slå på till "1".
Sen kan det finnas en riktningsväljare också, dvs om kompostkvarnen ska tugga i sig eller spotta ut... :D På min finns även ett läge "0" på riktningsväljaren, så det kan man också kolla att den står rätt om den inte vill tugga som den ska.

Jag har inte just Stiga men en liknande, och ja, det är som du skriver - stoppa i kontakten och slå på till "1".
Sen kan det finnas en riktningsväljare också, dvs om kompostkvarnen ska tugga i sig eller spotta ut... :D På min finns även ett läge "0" på riktningsväljaren, så det kan man också kolla att den står rätt om den inte vill tugga som den ska.
Ska kolla efter fler vred, men har hittills bara sett ett!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka