Stigbyglar/sadelgjord

Linduzz

Trådstartare
Vilka stigbyglar bör man använda vid hoppning?
Vilken sadelgjord är bäst? Lädergjord eller inte läder utan i sympatex?

Sv: Stigbyglar/sadelgjord

Jag andvänder alltid säkerhets stigbyglar (med gummiband), även lädergjord- den håller längre och är lättare att hålla ren

Själv har jag Sprengers säkerhetsstigbyglar. Supersköna att rida i och får känslan att att det sviktar lite(bra för mina trasiga knän!!)Finns ju billigare alternativ att välja mellan:)

Men absolut någon form av säkerhetsstigbyglar, livsfarligt om du skulle fastna annars.

Har alltid lädergjord en vanlig till alldaglig ridning(Butet( som matchar sadeln(inte den allra billigaste men men,snygg e den)
Och en annan lödergjord med magplatta när jag hoppar.

Helt klart lädergjord,håller sig snygg länge och lätt att hålla ren. Men satsa på en med hyfasd kvalitet av välkänt märke för runt 1000:- Har varit med om att billiga gjordar släppt i resåren och det e ju inte så kul!

Nån form av Säkerhets stigbyglar sen sadel gjord med magplatta är ju alltid bra.. har ingen än själv men ska in skaffa en nu när man får lite med pengar :)

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har stigbyglar från Kwik- out? Löser de ut sig lätt?
Svar
5
· Visningar
419
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
567
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka