Stigläder.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 147
Sv: Stigläder.

Jag har prestige stigläder. Dom är underbara ! Redan innan smörjning var dom mjuka och fina . Tyvärr kostar dom 1050 kr!! :o Men bra kvalite det är de ;) .
Fick med dom när vi köpte förra sadeln.

Nej dom skaver inte. Spännet är så litet och har dessutom som en hylsa som man kan dra ner över själva spännet. Jag skrev "stövelhöjden" för det var enklast ;). Rider aldrig själv i stövlar till vardags, utan i skoridbyxor (jodphurs).

Det finns Webbers i läder med syntet insida också.

Har ett par sådana, då heter dom Bates webbers.

Dom är super, älskar dom.

Man kan inte dra upp dom dära va? Jag avskyr o gå med lösa stigläder hängandes, har fastnat en gång så gör aldrig om det :crazy:

En i mitt gamla stall hade sånna o hon plockade av dom varje gång hon inte använde sadeln.. men tycker det verkar krångligt, både att förvara och att krångla med.

Man kan dra upp dem, åtminstone mina (köpta på Island). Det finns ett hål högst upp vid fästet där man kan fästa T-spännet. De blir då lika korta som om man dragit upp dem.

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
603
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 033
Senast: Calmiche
·
Utrustning Hej!Tycker ni att man får sämre sists genom att ha snurrade stigläder? läste det nånstans men vet inte om det stämmer. Jag vill även...
Svar
9
· Visningar
1 870
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka