Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Praefatio

Trådstartare
Jag har ett lyxproblem som jag behöver hjälp med!

Jag och stallkompisarna har bestämt oss för att ta regelbundna hopplektioner i grannstallet. Som westernryttare har jag inga engelska prylar och är supernöjd över att få shoppa lite :p Det är det enda jag verkligen saknar med att rida western: all snygg engelsk utrustning...
Pållen är flugskimmel och jag är toookig i rosa, i princip allt vi har är rosa så självklart ska hopputrustningen vara detsamma. Eftersom mina senskydd är svarta och ljusrosa och ländtäcket (används ju inte nu men vi rider 3 km till grannstallet så i vinter...) är rosa-svart-vitt så är jag sugen på att fortsätta på det ljusrosa-gråskaliga temat. Ska köpa ett visst svängt, glittrigt, rosa pannband från Hööks till tränset och måste ha ett schabrak. Det är svårt att hitta rosa schabrak i strl. full har jag märkt, men Mias RS gör ju den saken enkel. Har även förstått att kvalitén på dessa schabrak ska vara superb vilket alltid är trevligt - själv kan jag ju ingenting om sånt så jag litar stenhårt på vad jag läser här...

Men jag behöver hjälp! Hur ska jag kombinera? Rosa ska alltså vara med, och vara iögonfallande. Rosa och grått är ju vansinnigt snyggt och dessutom praktiskt, rosa och vitt är supersnyggt också men då måste ju hästen vara kritvit varje gång och det är inte riktigt realistiskt...

Ljusgrått med ljusrosa kantband och cerise passpoal?
Ljusrosa med cerise kantband och grå passpoal?
Ljusrosa med ljusgrått kantband vit passpoal?

Hjäääälp... :D
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Jag älskar mina Mias schabrak! Tycker du ska köra på rosa med grått kantband och vit passpoal! :)
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Helt klart ljusrosa med vit passpoal och mörkgrå kantband! Om du väljer med runt hörn.

Med rakt hörn (ett band till innanför passpoalen) så hade jag nog kört på samma fast med ljusgrått band innan för passpoalen. Är du med?

Ljusrosa passpoal mot grått är oxå jättefint men inte lika iögonfallande :)
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Ljusgrått med ljusrosa kantband och cerise passpoal låter assnyggt, det tycker jag absolut att du ska köra på! Lite mer diskret, men ändå så det rosa syns. :)

Mias schabraken är grymma! Jag höll tidigare till med hästen på en ridskola, de hade bara Miasschabrak till en början, de var väl fem år gamla när de köpte in Eskadronschabrak till klubben. Efter ett halvår var Eskadronschabraken gråa (alla schabrak är marinblåa) efter alla tvättar de stått ut med. Miasschabraken var ju slitna efter att användas 2-3 gånger varje dag i mer än fem år, men färgen är outstanding!
Ligger bra under sadeln och bra skurningar.

Jag har personligen träffat Mia flera gånger, påminner henne varje gång om det jag skrev här över, hon blir alltid så glad för jag kan ju verkligen bevisa kvalitén på hennes produkter. :)
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Tack för svaren! Jag vill ha rundat hörn, är inte så förtjust i de raka :)

Vete sjutton med färgen alltså, åhh vad svårt! Som sagt, grått med rosa detaljer är ju grymt sofistikerat och snyggt, men inte så iögonfallande. Roooosa med grått däremot, det är iögonfallande och härligt ponnyprinsessigt men inte lika sofistikerat liksom. I och för sig så är jag inte så sofistikerad när det kommer till ridutrustning, gillar att sticka ut och det mesta av min westernutrustning går i svart och cerise... Men samtidigt är det lite roligt att känna sig stilig, klassisk och nedtonad ibland. Måste fundera lite till!

Fler får gärna komma med åsikter :p
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Jag gillade silverpasspoalen, den tycker jag var assnygg. Så antingen ljusrosa eller svart schabrak beroende på hur stilren och sofistikerad du vill vara, och silverpasspoal och cerise kantband. Grått schabrak är snyggt, men då "försvinner" silverglittret litegrann. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Scapa har gjort ett supersnyggt grått schabrak med rosa detaljer som du kanske skulle gilla? :)
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Svart är inte aktuellt :) Det blir för tråkigt när ridbyxor, ridstövlar (ja, jag har dammat av både mina gamla ridbyxor och mina ridstövlar :o trodde jag aldrig!), sadel och schabrak blir svarta. Men jag håller med om att silverpasspoalen är tjusig. Tror dock att den försvinner rätt mycket oavsett vad man har för färgkombination, får för mig att den kommer att se grå ut liksom?
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Åhh, vill du PMa mig om inköpsställe/bild? Jag googlade lite snabbt men hittade inte... :)
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Hööks har ju ett grått schabrak med rosa kant och pp.

En annan fråga till er som har Mias schabrak, stropparna som man fäster schabraket med i sadeln, har de kardborre?

Jag hade 2st från mias för några år sedan och de hade inte kardborre, vilket gjorde att jag fick sälja dem för då kan jag inte fästa dem i min sadel, så min fråga är om det finns Mias schabrak med kardborre eller är alla utan?
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Man beställer som man vill ha dem. Jag beysällwr utan rem upptill, annars klipper jag ändå bort den.
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Jag har ett rosa Mias schabrak. Det är ljusrosa/vitt/grått. Men jag tycker den rosa är lite väl ljus. :/

img_2947.jpg


Ländtäcket är grått/cerise/grått.

Har även ett cerise från Lamicell:
dsc_4159.jpg


och ett från Global:
img_3770.jpg
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

JAG gillar när PP är mörkare än kantbandet för det blir mer tydligt och snyggt så..

Jag skulle nästan rösta för ett rosa med grå pp och cerist kantband.
eller ett grått med rosa kanband och ceris pp.

:laugh:
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Jag har gjort lite kassa photoshoppingar nu och tittar på dem då och då... Den kombination jag hela tiden dras till vid första ögonkastet är den ljusrosa med ljusgrå kantband och mörkgrå passpoal, så det lutar kraftigt åt den faktiskt :)
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

+ the_connemara: Ja, den är väldigt snygg! Jag vill nog dock ha ljusgrå kant, i övrigt gillar jag det som sjutton. Det var kul att se det IRL, den rosa ser faktiskt ganska sofistikerad ut trots allt. Är ländtäcket också Mias alltså? Det var ju aaaassnyggt :d Har du en större bild på det?
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Jag har gjort lite kassa photoshoppingar nu och tittar på dem då och då... Den kombination jag hela tiden dras till vid första ögonkastet är den ljusrosa med ljusgrå kantband och mörkgrå passpoal, så det lutar kraftigt åt den faktiskt :)

Det tror jag skulle bli snyggt!
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Åhhh, vad snyggt! *dör lite inombords* Måste vara det snyggaste ländtäcke jag sett. Ett sånt tänker jag spara ihop till... Blir avis både på utrustningen och hästen för övrigt, är svag för brunskäckar...

Magnum: Ja, det känns så!
 
Sv: Stilhjälp önskas! Mias-schabrak...

Om du ändå ska köpa pannband på hööks kan du väl plocka med dig ett av deras gråa schabrak med rosa kant! Det är i och för sig i mörkare rosa, men det är assnyggt! Köper du ett mias röstar jag också på grått, kan bli lite mycket annars.
 

Liknande trådar

Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
2 017
Senast: Lydia
·
Utrustning Har bestämt mig för att beställa ett dressyrschabrak från Mias med rakt avslut :love: Men kan förstås inte bestämma vilka färger jag...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: Moscato
·
Dressyr I höst/vinter så ska jag och pålle bege oss ut och träna på att tävla. För att fira att jag är modigast i stan :angel: så tänkte jag...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: suisyola
·
L
Utrustning Då har man beställt då! Två nya Mias schabrak + fyra benlindor från Mias... "Ruinerad"... Ett är av Mias nyaste modell, svart med ett...
2
Svar
24
· Visningar
1 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp