Stimulans på jobb eller fritid?

Hur resonerar ni kring era jobb? Är det ett kall i livet? Jobbar ni bara för lönen och lever härligt på ledig tid med annan stimulans?

Jag gillar att arbeta, och jag tror att det är en kombination av lön, roliga kollegor och kul arbetsuppgifter. Jag skulle dock inte kalla mitt jobb för ett kall i livet. Möjligheten att utvecklas är också viktig för mig, både på ett personligt plan och lönemässigt. Jag tycker det är en förmån att jag kan jobba med samma sak fast i typ alla branscher, så det är ganska enkelt att "förnya" min tjänst genom att byta arbetsplats.

Min fritid är jätteviktig för mig, och en tanke är väl att jag så småningom ska kunna tjäna så pass att jag gå ner i tid och få mer fritid, men fortfarande ha en bra lön.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 372
Senast: Mois
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 272
Senast: Exile
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 460
Senast: fejko
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 608
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp