Rosenblad
Trådstartare
Det ligger en hundkennel i närheten, som föder upp olika slags stövare, drever och jämthund. Jag brukar gå ut med dessa hundar regelbundet. Problemet är att dessa hundar får sitta hela dagarna i små inhägnader, normalt en och en med betong till underlag och en koja att gå in i. Dessa hundar har ingen stimulering och jag har sett hundar som har ätit sitt egna bajs av tristess
. Detta är stereotypt beteende till fullaste grad, så jag tänkte ge hundarna något som stimulerar dem.
Har ni några förslag på leksaker man kan ge dem? Gärna något som är hemmagjort och man har hemma. Vill inte lägga ut allt för dyra pengar när det inte är mina hundar.
Har tänkt på tennisbollar, tygstycken och toarullar att bita i. Men finns det en risk att hundarna sväljer det? Kan man ge det till valparna?
Tacksam för svar!
Har ni några förslag på leksaker man kan ge dem? Gärna något som är hemmagjort och man har hemma. Vill inte lägga ut allt för dyra pengar när det inte är mina hundar.
Har tänkt på tennisbollar, tygstycken och toarullar att bita i. Men finns det en risk att hundarna sväljer det? Kan man ge det till valparna?
Tacksam för svar!