Bukefalos 28 år!

Stipendium - rätt eller inte???

D

Dextrosol

Jag tycket att Sv. Ridsportförbundets utdelan av stipendium till lovande ponnyekipage verkligen tål att diskuteras.

Varje år utdelas detta pris till en ponnyryttare som redan har haft turen att ha föräldrar med fet plånbok. De som redan har råd att köpa de dyraste ponnyerna till sina barn som sedan dessutom har råd att tävla på hög nivå.

Det finns många många barn med säkert lika stor talang som aldrig blir uppmärksammade. Tycker att priset skulle delas upp på olika nivåer.
 
Håller med!
Det finns ju så ENORMT många begåvade ryttare som inte alls har "rätt" ekonomiska möjligheter!

Bättre att ta ut stipendiaterna genom ngn sorts "provridning" eller liknande också!
Och som du säger, att det tittas även på LÅG nivå på tävlingsbanorna.
 
Ridsporten är ju tyvärr en av del sporter där man faktiskt till viss del kan köpa sig till snabba framgångar. Jag är inte så insatt i vilka som har dyra ponnier eller vilka som har fått stipendier så jag vågar inte uttala mig och rätt person fått stipendium.

Även fast jag numera är ponnymamma själv så blir jag förundrad hur mycket föräldrar faktiskt lägger på just ponnyinköp :crazy:
 
Förresten, om du menar stipendiet som står på förbundets hemsida i dag, så är det Agria som delar ut detta pris!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 436
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Jag har en alldeles underbar, fantastisk häst med kapacitet utöver det vanliga. Vi har gjort en lång resa tillsammans och jag har haft...
Svar
11
· Visningar
1 854
Senast: Cilva
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 099
Senast: oz_joj
·
Hästmänniskan Jag har ett problem. Jag har idag två hästar, en som är min egen och en som jag har på foder. Min är en islandshäst som gått femgång och...
Svar
12
· Visningar
1 638
Senast: whattodo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp