Stl på träns??? hjälp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mos410
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 604
M

Mos410

Jag har hittat ett träns som jag vill köpa till mitt varmblod. Men jag vet inte vilken storlek jag ska ha.

Häst:
Amrikansk travare, 9 år, ca 163 cm hög.

Detta spelar knappast mkt roll. Men på ett tidigare träns han hade hade han full. Han har ca 5 grimmor:
2 st full
3 st Cob
och han kan ha fjordingens grimma den sitter helt ok och den är stl. Ponny.
Jag vet verkligen inte vilken storlek jag ska ha, han kan ha allt från Ponny till full.

Jag har inte tittat så noga på tränsen än hur dom är i slt. (tittade mest på hus snygga dom va och hur kvaliten såg ut).
Ser dom stora ut får man väl sattsa på en mindre och ser dom små ut får man väl sattsa på en full.
Men lite ut över vilken storlek tror ni är bäst att köra på? full, cob?
finns det något sätt att mäta?

Sv: Stl på träns??? hjälp

jag hade provat ett i stl cob. passar det inte så kanske du kan byta till annan stl?

Liknande trådar

Utrustning Ska vänja in bett på min ponny född -21 i höst och har börjat titta lite på träns. Grejen är den att jag inte har en susning om vilken...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: iNHALE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 423
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett... 2
Svar
35
· Visningar
5 661
Senast: Ninnurur
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett nytt träns till mitt fullblod, & funderar på ett Tränset Flat Out Revolution är det någon som har...
Svar
7
· Visningar
1 900
Senast: Piquer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022