Stocksadel

prunella

Trådstartare
Finns det någon här som rider i en Stocksadel? vad tycker ni om dem?
Jag är lite intresserad av att få tag på en sådan av bra kvalite´och helst en svart, vet nån var man kan köpa en sådan?

Sv: Stocksadel

Är det ingen som rider i stocksadel?
Provred en sådan en gång o blev så jätteförtjust..

har nydligen införskaffat mig en har dock bara ridit i den 3 gånger.. jag finner den super skön att rida i dock är den för stor i manken på min häst men passar i övrigt. tar en tid att vänja sig att rida i den då det är helt annorlunda är en vanlig sadel, tex i trav men visst går det at rida lätt i den osv...

Har också använt stocksadel endel. dock tror jag det inte finns så stort utbud av stocksadlar i sverige. Börjes o några lokala små westernbutiker typ. Men det finns ju en ÅF för skandinavien www.saddlecomfort.com
Men annars är det mest amerikanska hemsidor som säljer vad jag sett ex chicksaddlery.
Finns en del som tycker stocksadlar är hårda o obekväma att ex rida lätt i men det är nåt som försvinner efter några ridturer(för då har din sits ändrat sig o du rider lätt på rätt sätt liksom) Vet inte riktigt men man har ju inte riktigt samma sits i stocksadel. Jag kände att jag kom lite framnåt böjd vid lätt ridning. Både ridit dressyr i stocksadel o ridit i skogen o tagit några små språng, tycker man känner sig säker i en stocksadel. Kännt många gånger att sadeln räddat mig från att åka av, inga bocksprång får av ryttaren när man sitter gjuten i en stocksadel, haha.

visst sitter man kvar mnafår väl bra sits pga av högt bbakvalv plus putorna vid låren som liksom stadgar din sits iag jag älskar min sadel bästa köpet jag kunde ha skaffat mig plus e att min häst har fått bättre muskler nu bär hon sig bra mycket bättre i dressyren med en vanlig sadel på allt av döma pga av min stocksadel jippppiey

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 516
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 241
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka