Stödrätter

lundsbo

Trådstartare
Hej!
Vi har några ha obetad mark (mest äng) som vi troligen kommer att arrendera ut till hästbete.
Denna mark har vi inte haft stödrätter till då det inte varit berättigat.
Är det försent att få nya stödrätter? Går det att köpa och i så fall vad brukar det kosta?

Sv: Stödrätter

Hej!
Vi har några ha obetad mark (mest äng) som vi troligen kommer att arrendera ut till hästbete.
Denna mark har vi inte haft stödrätter till då det inte varit berättigat.
Är det försent att få nya stödrätter? Går det att köpa och i så fall vad brukar det kosta?

Om du skall arrendera ut marken så är det ju arrendatorn som i så fall skall köpa eller hyra stödrätter till marken. Det är ju brukaren och inte ägaren som skall söka stöden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 409
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 570
Senast: lilsan
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: tara
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka