Stöddig katt, vad gör man?

Han är inte stöddig. Han är en tonåring som behöver få utlopp för sina muppigheter. Antingen får du försöka skydda de äldre katterna från honom eller så skaffar du en jämnårig kompis. Han är ju som en tonåring som fått flytta in på ett äldreboende...

Här är min 10-månaders fluffmupp och hennes "stackars" storebror. Hon är den vänligaste och kattspråkssäkraste tonåring jag haft, men det är ju fortfarande just en tonåring. :angel::crazy:

20230828_102609.jpg


Jag räknar med att de tre första åren kan vara rätt fartfyllda, men nu är ju min treåring en nykastrerad korat som leker för fullt medan Sigrid nog kommer lugna sig betydligt tidigare än mina tidigare katter så jag räknar med att de kommer fortsätta vara i fas någorlunda. Det är ju något av en konst att matcha individer...
 
Otroligt trist sätt att se på sin fullt normala unga katt! Han är inte störig. Han låter som en fullständigt normal ung katt som vill leka och har bara tanter att leka med. Skaffa en kompis till honom så kan de unga roa varandra så får tanterna lugn och ro.

Jag har gjort ett liknande misstag. När jag köpte min första katt så köpte jag bara en kattunge. Om jag någonsin ska köpa katt igen så blir det två kattungar samtidigt så kan de leka med varandra. Det hade min första behövt!
Det är inte första gången jag skaffar katt när jag redan haft katter i huset och ingen annan har varit lika STÖRIG. Jag tror inte han tar illa upp över att jag kallar honom det då han är kung i hela grannskapet här.
 
Det är inte första gången jag skaffar katt när jag redan haft katter i huset och ingen annan har varit lika STÖRIG. Jag tror inte han tar illa upp över att jag kallar honom det då han är kung i hela grannskapet här.

Jag har också haft en energisk ungkatt. Jag vet hur de kan vara. Därför ger jag dig rådet att skaffa en lekkamrat till honom så att han får utlopp för sin energi och dina tanter får slippa vara hans lekkamrat.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 289
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 969
Senast: Mabuse
·
Övr. Katt Jag har en 2 år gammal kastrerad hankatt. Mamman är main con och pappan bondkatt. Det är en innekatt utan kattkompis. Han är ute...
Svar
17
· Visningar
1 715
Senast: Sel
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp