Bukefalos 28 år!

Stökig klasskompis, ska man göra nått?

jerseyko

Trådstartare
En elev i klassen är väldigt stökig, mitt barn kommer hem och berättar om saker som eleven har gjort (slag/sparkar) eller sagt.
Berättar allt för personalen, som "utan att säga för mycket" berättar att de arbetar med detta dagligen och att det är flera barn som är "utsatta" av den här eleven.

En morgon pratade jag med läraren om dagens hämtning, då kommer eleven springandes, puttar till läraren och skriker bajskorv :eek:
När jag passerade skolgården i ett annat ärende kommer eleven utrusande (i spöregnet) i t-shirt, mjukisbyxor och strumpor.

Den här eleven behöver ju extra och proffs stöd i skolan. Jag som förälder upplever det på barnet som att eleven tar väldigt mycket tid för läraren. :(


Vad gör man? Att tala med läraren verkar inte hända så mycket, måste man ta det högre? Rektor eller kommunen? Man kan ju inte tvinga barnen bita ihop hur länge som helst och jag upplever det som att ju mer plugg de blivit under terminen jobbigare har den här eleven uppträtt.
 
Jag skulle vända mig till rektorn. Just för att rektorn ska få veta att detta händer och du som förälder reagerar men också som stöd till läraren. Vi har varit med om att rektor ansett att läraren får lösa problemet med de resurser den har (vilket oftast är inga eller knappa) men när även föräldrar säger ifrån, ja då kan det bli lite mera prioriterat. Den läraren blev också tacksam för att vi reagerade eftersom det var svårt att få gehör för problemen.
 
En elev i klassen är väldigt stökig, mitt barn kommer hem och berättar om saker som eleven har gjort (slag/sparkar) eller sagt.
Berättar allt för personalen, som "utan att säga för mycket" berättar att de arbetar med detta dagligen och att det är flera barn som är "utsatta" av den här eleven.

En morgon pratade jag med läraren om dagens hämtning, då kommer eleven springandes, puttar till läraren och skriker bajskorv :eek:
När jag passerade skolgården i ett annat ärende kommer eleven utrusande (i spöregnet) i t-shirt, mjukisbyxor och strumpor.

Den här eleven behöver ju extra och proffs stöd i skolan. Jag som förälder upplever det på barnet som att eleven tar väldigt mycket tid för läraren. :(


Vad gör man? Att tala med läraren verkar inte hända så mycket, måste man ta det högre? Rektor eller kommunen? Man kan ju inte tvinga barnen bita ihop hur länge som helst och jag upplever det som att ju mer plugg de blivit under terminen jobbigare har den här eleven uppträtt.
Grejen är ju att skolan inte får tala om vilka insatser som görs, de får ju inte ens tala om att det görs insatser. Så jag skulle börja med att prata med klassläraren/mentorn om hur ditt barn upplever problemen och fråga vad som kan göras för att hjälpa ditt barn. Får du inget gehör där så kan du gå vidare till rektorn. Vi har haft fördelen av att de barn som har varit stökiga i mina barns klasser så har föräldrarna varit väldigt öppna och tydliga med att berätta vad dels problemen är och vad som görs. Men det som har varit problemet är att kommunen är väldigt snål med pengar vilket gör att det är svårt att få resurser att räcka till.
 
Läraren berättar att de arbetar med det varje dag och "tröstar" med att säga att det inte bara är mitt barn som är utsatt.
Jag har även sagt till läraren att vi gärna träffas för mer info om det är något vi kan göra.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har två barn i ålder 7 och 8, båda går i en liten skola med gott om lärare och engagerade föräldrar. Det kunde ha varit helt...
2
Svar
39
· Visningar
5 555
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 104
Senast: oz_joj
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Min dotter går i tvåan, i en stökig klass. Eller rättare sagt, med några stökiga klasskamrater. Har vetat om det tidigare men har nu...
Svar
11
· Visningar
3 413
Senast: Mirifax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp